عقب‌نشینی غرب از اعمال محدودیت‌ برای تجارت نفت روسیه

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، اول آگوست 2022

فایننشال‌تایمز روز دوشنبه، اول آگوست، گزارش داد که دولت‌های اروپایی تلاش‌ها برای محدود‌کردن تجارت نفت روسیه را کاسته‌اند. پیروزی تاریخی انگلیس مقابل آلمان در فینال یورو 2022 زنان بر صفحه نخست روزنامه‌های بریتانیایی در روز دوشنبه حاکم بود.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های فایننشال‌تایمز، نیویورک‌تایمز و گاردین به شرح زیر است:

فایننشال‌تایمز

«غرب از محدودیت‌های نفت روسیه کاست، همزمان مخاطرات تورم و انرژی بالا می‌گیرد» عنوان گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است. در این گزارش آمده: «دولت‌های اروپایی تلاش‌ها برای محدود کردن تجارت نفت روسیه را کاسته‌اند. دو ماه پیش اتحادیه اروپا ممنوعیت جهانی ارائه بیمه دریایی برای کشتی‌های حامل نفت روسیه را اعلام کرد. با این حال، بریتانیا هنوز چنین محدودیت‌هایی را اعمال نکرده است. مشارکت این کشور بسیار مهم است، زیرا لندن در مرکز صنعت بیمه دریایی قرار دارد. برخی از محموله‌های بین‌المللی در میانه ترس از افزایش قیمت نفت خام و کاهش عرضه انرژی مجاز اعلام شده‌اند.»فایننشال تایمز

نیویورک‌تایمز

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز با این توضیح همراه است: «آنا رامون بارتولوم و خانواده‌اش، تابستان را در گاراژی با گرمای طاقت‌فرسا در شهرهایلی در ایالت آیداهو، نزدیک شهر «سان ولی» (Sun Valley) گذرانده‌اند. قیمت مسکن در شهر کچام (Ketchum) در ایالت آیداهو طی دو سال بیش از 50 درصد افزایش یافت.» «هزینه‌های مسکن در شهر توریستی وارد مرحله بحرانی می‌شود» عنوان گزارش این روزنامه است که گفته: «در نزدیکی جت‌های شخصی که میلیاردرها را به اقامتگاه‌های مجلل‌شان برای تعطیلات به «سان ولی» می‌آورد و می‌برد، آنا رامون بارتولوم و خانواده‌اش تابستان امسال را در تنها مکان در دسترس‌شان گذرانده‌اند: پشت مشمعی آبی در گاراژی به شدت گرم با ظرفیت دو ماشین…»

گاردین

پیروزی تاریخی انگلیس مقابل آلمان در فینال یورو 2022 زنان بر صفحه نخست روزنامه‌های بریتانیایی در روز دوشنبه، اول آگوست، حاکم بود. گاردین تیم ملی فوتبال زنان انگلیس را با این تیتر مخاطب قرار داد: «تغییردهندگان بازی». گزارش اصلی این روزنامه که با تصویر فوتبالیست‌ها همراه است، می‌گوید: «وقتی کاپیتان لیا ویلیامسون جام را در جشن پیروزی بالا برد، به‌ طور همزمان پایان یک سفر و آغاز سفری دیگر احساس می‌شد.»

(جام ملت‌های اروپا امسال پس از یک سال تاخیر به دلیل همه‌گیری کرونا، با حضور ۱۶ تیم و به میزبانی انگلستان برگزار شد و روز یکشنبه ۳۱ جولای آلمان و انگلیس،‌ دو تیم‌ مطرح فوتبال زنان جهان، در ورزشگاه ومبلی لندن به مصاف هم رفتند. تیم ملی فوتبال زنان انگلیس موفق شد جام قهرمانی یورو ۲۰۲۲ را تصاحب کند. این بازی در ۱۲۰ دقیقه با نتیجه ۲ بر یک به سود انگلیس تمام شد.)

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.