طالبان حمله هوایی امریکا را محکوم کرد

طالبان حمله پهپادی به منطقه‌ای در کابل را بی تایید کشته شدن ایمن الظواهری به شدت محکوم کرد

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز سه‌شنبه حمله آمریکا به منطقه شیرپور کابل، پایتخت افغانستان و کشته شدن ۱۰ تن در منطقه مورد هدف، را بدون اعلام هویت آنها تایید و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ مجاهد این عملیات آمریکا را اقدامی ناقض اصول بین‌المللی و توافق ۲۰۲۰ درباره خروج نیروهای آمریکایی دانست. سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفت: در روز دوم ماه اول سال ۱۴۴۴ هجری قمری حمله هوایی به یک منزل مسکونی در شیرپور شهر کابل صورت گرفت.

او خاطرنشان کرد ماهیت این حادثه در ابتدا فاش نشد. سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی دولت طالبان این رویداد را بررسی کرده و در بررسی‌های اولیه خود دریافتند که این حمله توسط پهپادهای آمریکایی انجام شده است.

مجاهد با بیان اینکه طالبان این حمله را به هر بهانه‌ای که باشد، شدیدا محکوم می‌کند، افزود: این گونه اقدامات تکرار تجارب ناموفق ۲۰ سال گذشته و مغایر با منافع ایالات متحده آمریکا، افغانستان و منطقه است و به فرصت‌های در دسترس آسیب می‌زند.

رسانه‌های آمریکایی بامداد امروز از کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده در این حمله خبر دادند و این خبر رسما توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تایید شد./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.