ورود گسترده زائران ایرانی به عراق

مسئولان امنیتی استان واسط عراق نشست‌های متعددی با مسئولان ایرانی برگزار کرده اند تا عبور زائران را طبق قوانین و ضوابط تسهیل کنند.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، مقامات عراقی در استان واسط تدابیر گسترده‌ای برای استقبال از خیل عظیم زائران ایرانی و غیرایرانی که از گذرگاه مرزی مهران برای شرکت در مراسم عزاداری دهه اول محرم وارد عراق می‌شوند، اتخاذ کرده اند.

شمار زیادی از شهروندان ایرانی برای شرکت در مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام وارد عراق شده اند.

در گزارش شبکه آمده است: مقامات استان واسط و هیات موکب‌های حسینی تدابیر گسترده‌ای برای استقبال از زائران عزادار امام حسین (ع) اتخاذ کرده اند تا پاسخگوی زائرانی باشند که از گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) وارد عراق می‌شوند.

یکی از مسئولان استان واسط گفت: علاوه بر زائران ایرانی، زائران پاکستانی و از کشور‌های دیگر نیز از گذرگاه زرباطیه وارد عراق می‌شوند. پیش بینی می‌شود روزانه ۱۰ تا ۲۵ هزار زائر از این گذرگاه وارد عراق شوند. هیات‌ها و موکب‌های ما در استان واسط نیز برای خدمات رسانی به زائران آمادگی دارند. ان شاء الله تلاش می‌کنیم با تلاش‌های بیشتر، گذرگاه مرزی را برای استقبال از زائران آماده کنیم تا زائران هنگام عبور معطل نشوند.

یکی دیگر از مسئولان گفت: تعدادی از موکب‌های ما آماده اند و پیش بینی می‌کنیم زائرانی از کشور‌های جنوب شرق آسیا از طریق گذرگاه زرباطیه وارد عراق شوند. پیش بینی می‌کنیم تعداد زائران برای اولین بار به بیش از پنجاه هزار نفر برسد. ما برای استقبال از آنها آماده ایم.

در ادامه گزارش آمده است: مسئولان امنیتی استان نشست‌های متعددی با مسئولان ایرانی برگزار کرده اند تا عبور زائران را طبق قوانین و ضوابط تسهیل کنند.

یکی از مسئولان امنیتی استان واسط گفت: بر اساس آمار‌هایی که مقامات ایرانی در اختیار ما گذاشته اند، تعداد زائرانی که روز‌های نهم و دهم محرم الحرام وارد می‌شوند به یکصد تا یکصد و پنجاه هزار نفر خواهد رسید، اما تعداد زائران اربعین بسیار بیشتر از این خواهد بود. ساز و کار‌ها و برنامه‌هایی در این باره اتخاذ و تهیه کرده ایم. مقامات ایران هم آمادگی خود را برای کمک به تسهیل کار مقامات عراقی برای استقبال از زائران اعلام کرده اند. بر این اساس زائران دسته بندی می‌شوند تا کار بهتر انجام شود.

در پایان گزارش آمده است: هزاران زائر خارجی از طریق گذرگاه مرزی زرباطیه برای مراسم دهه اول محرم وارد عراق می‌شوند. مسئولان موکب‌ها و مقامات محلی هم اعلام کردند همه اقدامات برای استقبال از خیل عظیم زائران انجام شده است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.