کدام مناطق کشور هشدار نارنجی گرفتند؟

سازمان هواشناسی کشور با تداوم رگبار‌های موسمی و فعالیت سامانه بارشی برای برخی مناطق کشور هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، بر اساس اطلاعیه شماره یک این سازمان، امروز ۱۱ مرداد در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، غرب و جنوب کرمان، جنوب فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، ارتفاعات استان‌های تهران و البرز، ارتفاعات غربی مازندران، به صورت رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید، و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

همچنین در روز چهارشنبه ۱۲ مرداد، در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، شرق خوزستان، شمال غرب کهکیلویه و بویراحمد، غرب چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات استان‌های تهران و البرز، ارتفاعات غربی مازندران همراه با گرد و خاک، رگبار باران، و رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور برای روز پنجشنبه ۱۳ مرداد نسبت به رگبار باران و رعد و برق و باد شدید همراه با گرد و خاک را برای استان کهکیلویه و بویر احمد پیش بینی کرد.

جاری شدن روان آب و آب گرفتگی معابر همراه با سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه و خسارت بر اثر باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل از اثرات رگبار‌های باران در ۳ روز آینده خواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه شماره ۲ با رشد ابر‌های همرفتی و فعالیت سامانه بارشی در روز سه شنبه ۱۱ مرداد برای استان‌های تهران و اردبیل، با هشدار سطح زرد، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد، بارش تگرگ را پیش بینی کرد.

همچنین در روز چهارشنبه ۱۲ مرداد، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شرق کرمان، و جنوب سمنان خیزش و نفوذ گرد و خاک و وزش باد شدید پیش بینی کرده است.

در روز پنجشنبه ۱۳ مرداد آسمان استان‌های کرمان، یزد، سمنان، قم و خوزستان و سیستان و بلوچستان همراه با گرد و خاک و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور با احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهنسال از هموطنان خواست، از حضور در فضای باز و توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و اتراق در بستر رودخانه‌ها و عبور از حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.