چه خبر از عصر جدید؟ دورهمی؟ خندوانه؟

آخرین اخبار از برنامه‌های پرطرفدار تلویزیون

دست‌های خالی تلویزیون در دوران اوج کرونا بزرگ‌ترین مانع برای نشاندن تماشاگران پای جعبه جادو است

در شرایطی که اوج‌گیری دوباره کرونا لزوم خانه‌نشینی بیشتر مردم را ایجاد کرده؛ به نظر می‌رسد که صداوسیما کمترین برنامه‌ای برای این روزها ندارد. این در حالی است که تلویزیون از مدت‌ها پیش وعده داده بود از اوایل آبان پخش شماری از برنامه‌های پرمخاطبش را از سر بگیرد. در واقع قرار بود از همین روزها برنامه‌هایی چون «عصر جدید»، «دورهمی»، «خندوانه» و «بمب» آغاز یا از سر گرفته شوند.

از «عصر جدید» بی‌خبریم

“عصرجدید” که اواخر مرداد ماه متوقف شد، از همان زمان بارها از زبان احسان علیخانی شنیدیم که قسمت‌های جدید این برنامه پس از ایام سوگواری محرم و صفر آغاز خواهد شد.
این برنامه زمانی که تعطیل شد، مراحل اولیه خود را پشت سر گذاشته و به نیمه نهایی نزدیک شده بود. تعطیلی برنامه در آن روزها به دلیل افزایش تعداد مبتلایان کرونا ناگزیر بود. اما مشکل این‌جاست که به رغم انواع وعده‌ها مبنی بر ادامه برنامه از آبان‌ماه، و با وجود نزدیک شدن به این ماه هنوز هیچ خبری از پخش «عصر جدید» نیست.

خائن‌کشی یا دورهمی؟

مسایلی که درباره «عصر جدید» گفته شد، درباره «دورهمی» مهران مدیری هم مصداق دارد. این برنامه هم در حوالی مردادماه متوقف شد، آن‌ هم در حالی که به قسمت‌های پایانی‌اش رسیده بود. در آن زمان مهران مدیری دلیل توقف برنامه را کسالت عنوان کرد، اما حالا که ماه‌ها از آن روزها گذشته و تلویزیون هم بیشترین نیاز را به چنین برنامه‌هایی دارد، خبری از ساخت و یا پخش قسمت‌های جدید این برنامه نیست. نکته مهم این که به رغم شنیده شدن شایعاتی مبنی بر پخش پاییزی این برنامه، اما انتشار اخباری درباره همکاری مدیری با مسعود کیمیایی نشان از این دارد که فعلا نباید انتظار ادامه ساخت دورهمی را داشت.

خندوانه در محاق

برنامه دیگری که مخاطبان تلویزیون بی‌صبرانه انتظار تماشایش را دارند، «خندوانه» است. به خصوص که تا همین اواخر رامبد جوان صحبت از ساخت «خنداننده» را برای وی‌او‌دی‌ها می‌کرد، که در ادامه گفته شد این برنامه برای تلویزیون ساخته خواهد شد.
البته جوان هم مانند مدیری اخیرا درگیر فعالیت‌های جدیدی شده و گفته می‌شود قصد ساخت سریالی برای شبکه نمایش خانگی دارد و برای همین هم به نظر می‌رسد نباید به این زودی‌ها منتظر تولید فصل تازه خندوانه بود.

دست‌های خالی

با این که گفته شده همین روزها رضا رشیدپور با برنامه «بمب» به تلویزیون خواهد آمد، و هم‌زمان صحبت از برنامه‌ها و مسابقه‌های دیگری هم می‌شود، اما بعید است به این زودی بتوانیم شاهد تغییری ملموس در روند تلویزیون باشیم. به هر حال فارغ از مشکلات مالی تلویزیون این موضوع را از نظر نمی‌توان دور کرد که برنامه‌هایی مانند «خندوانه»، «دورهمی» و «عصر جدید» بسیار وابسته به حضور تماشاگران هستند و بنابراین انگار باید تا فروکش کردن اوج جدید کرونا و کاهش شیوع این بیماری صبر کرد. به ویژه که برخلاف برنامه‌های خارجی هنوز استفاده از روش‌های آنلاین برای ساخت چنین برنامه‌هایی در تلویزیون ما رایج نیست و همین هم کار برنامه‌سازان را دشوارتر می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.