تکلیف شرکت مخابرات؛ پرداخت ضرر و زیان مشترکان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت مخابرات ایران در پی وقوع دو حادثه در مشهد و تهران باید ضرر و زیان مشترکان را پرداخت کند.

به گزارش شهروند آنلاین، عیسی زارع پور در جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: ما این هفته دو حادثه یکی در روز شنبه در مشهد داشتیم که به علت قصور یکی از پیمانکاران شرکت مخابرات، فیبر‌های نوری آن مرکز قطع شد و حدود پنج ساعت ارتباط چند استان از جمله استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی و کرمان دچار اختلال شده بود که برطرف شد.

او با اشاره به اینکه قطعاً با مقصران احتمالی این حادثه برخورد خواهد شد به حادثه دیگری هم در روز دوشنبه این هفته در یکی از حوضچه‌های شرکت مخابرات اشاره کرد و گفت: این حادثه نیز در تقاطع جلال آل احمد با خیابان کارگر رخ داد که آتش سوزی صورت گرفته موجب قطع ارتباطات مشترکان ایرانسل به مدت حدود ۵ ساعت و مشترکان شرکت مخابرات به مدت یک و نیم روز بود.

زارع پور گفت: جلسه‌ای برای بررسی این حادثه در وزارتخانه تشکیل دادیم که علت اصلی وقوع حادثه، رعایت نکردن اصول حرفه‌ای از سوی اپراتور‌ها بود و اصول پدافند غیرعامل هم رعایت نشده بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه را مأمور کردیم که طی دو هفته همه مراکز مخابراتی و حوضچه‌ها و ساختمان‌های متعلق به اپراتور‌های اصلی را بررسی کند و اگر موارد مشابه وجود داشت برطرف شود تا شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

زارع پور گفت: همانطور که اطلاعیه هم دادیم شرکت مخابرات ایران باید ضرر و زیان مشترکان خود و همچنین مشترکان ایرانسل را به واسطه این اتفاق جبران کند و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم پیگیر است که این اتفاق بیفتد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.