هشدار دامپزشکی درباره کشتار غیربهداشتی دام‌ها

دامپزشکی استان تهران از مردم خواست با توجه به قرار گرفتن ایام محرم در فصل گرم، جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از کشتار غیر بهداشتی دام خودداری کنند.

به گزارش شهروند آنلاین،مهدی سلوکانه، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: با توجه به ذبح دام از سوی هیات‌های عزاداری و برخی شهروندان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و تهیه غذا برای عزاداران حسینی، تقاضا می‌شود به منظور حفظ بهداشت محیط، سلامت مصرف کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان به ویژه بیماری تب خون ریزی دهنده کریمه – کنگو (CCHF) دام موردنیاز خود را فقط از مراکز مجاز مورد تایید دامپزشکی، تهیه و در کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی، کشتار کنند.

او گفت: در زمان ذبح دام ضمن رعایت نکات بهداشتی، حتما از دستکش، ماسک، عینک و چکمه استفاده شود و پس از کشتاردام، محل ذبح دام شست‌وشو و از مواد ضدعفونی در محل مزبور جهت جلوگیری از اشاعه بیماری استفاده شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: گوشت پس از ذبح به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال (۰ تا ۴ درجه سانتی گراد) نگهداری شود و پس از آن مصرف شود.

سلوکانه گفت: اداره کل دامپزشکی استان تهران و ادارات دامپزشکی شهرستان‌های استان همچون سال‌های گذشته و بر اساس دستورالعمل‌ها و ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و به منظور سلامت جامعه و بهداشت محیط، با ۲۱ اکیپ ثابت، ۲۹ اکیپ سیار و ۴۵ دکتر دامپزشک، ۴۴ بازرس بهداشتی گوشت و ۱۶ ناظر بهداشتی در ایام محرم اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی خود از واحد‌های تحت پوشش می‌کند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.