آمادگی عمان برای توسعه صادرات مجدد محصولات ایرانی

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان گفت: برای توسعه صادرات مجدد از عمان، نیاز به انتقال ۳۰ درصد تولید ایران داریم که امکان آن نیز فراهم است.

به گزارش شهروند آنلاین، «محسن ضرابی» در همایش فرصت‌ها و روش‌های صادرات به عمان با بیان اینکه رشد آمار تجاری بدون تلاش فعالان اقتصادی و حمایت دولت امکان‌پذیر نبود، تصریح‌کرد: دولت سیزدهم در زمینه تجارت رویکرد متفاوتی را پیش گرفت و شرایط افزایش تجارت را فراهم کرد.

او با بیان اینکه تمرکز بر صادرات مجدد می‌تواند مسیر توسعه تجاری را تسهیل کند، خاطرنشان‌کرد: ارائه محصولات دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی موجب رشد صادرات به عمان خواهد شد.

ضرابی با اشاره به حضور فعال در نمایشگاه ها، بیان‌داشت: امکانات مالی، ایجاد سیستم تهاتری و مرکز مشاوره ای می تواند در این توسعه موثر باشد.

همچنین در این نشست «رضا صالح جمعه»، رئیس اتاق بازرگانی عمان با اشاره به روابط ریشه دار و کهن بین دو کشور، اظهار داشت: در حال حاضر نیز روابط تجاری دو کشور رو به رشد است و می تواند ظرفیت تجاری را افزایش دهد.

او افزود: آمار تجارت دو کشور نشان می دهد امکان فعالیت گسترده تر برای رشد تجاری ایران و عمان وجود دارد و پادشاهی عمان زمینه های بسیاری برای توسعه مبادلات و آمادگی کامل در این زمینه دارد.

صالح جمعه تاکید کرد: روابط گسترده دو کشور شروع شده اما امیدواریم این روابط توسعه بیشتری نیز داشته باشد و همین مساله ما را تشویق به افزایش، توسعه و گسترده کردن حجم مبادلات دو کشور می کند.

او تصریح کرد: توافقاتی در زمینه سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در عمان، گردشگری، معافیت مالیاتی و تسهیل گمرکی در سال‌های مختلف به امضا رسیده است که اجرایی شدن آن می تواند تجارت را توسعه دهد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.