نام نویسی ۱۴ هزار ایرانی برای سفر عتبات در تاسوعا و عاشورا

معاون عتبات سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون حدود ۱۴ هزار ایرانی برای سفر عتبات در تاسوعا و عاشورا نام نویسی کردند.

به گزارش شهروند آنلاین، حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی افزود: سازمان حج و زیارت بیش از ۲۵ هزار ظرفیت برای سفر عتبات در دهه اول محرم پیش‌بینی کرد که تاکنون ۱۴ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

سیدمجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور هم اضافه کرد: در ماه محرم امسال علاوه بر مرز شلمچه و مهران، به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در استان‌های جنوبی کشور، مرز چذابه نیز برای تردد زائران امام حسین علیه‌السلام در ماه محرم باز است و زائران می‌توانند با کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت یا به صورت گروهی و انفرادی به عتبات سفر کنند.

او داشتن ویزای با حداقل ۶ ماه اعتبار و داشتن کارت واکسن برای سفر عتبات را الزامی اعلام کرد.

پیش ثبت نام ۹۵۰ هزار نفر در سامانه سماح

همچنین معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه پیش ثبت نام اربعین حسینی تا روز عاشورا ادامه دارد گفت: تاکنون بیش از ۹۵۰ هزار نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای ثبت نام قطعی متقاضیان در بازه زمانی تعیین شده افزود: ثبت نام قطعی متقاضیان بعد از پایان پیش ثبت نام انجام می‌شود.

او در خصوص اقدامات انجام شده برای اربعین حسینی در سازمان حج و زیارت اضافه کرد: سازمان حج و زیارت به عنوان کمیته ثبت نام و اعزام در ستاد مرکزی اربعین حسینی فعالیت می‌کند و عمده وظایف در ذیل کمیته ثبت نام و اعزام شامل؛ مسئولیت ثبت نام متقاضیان، ایجاد زیرساخت‌های نرم افزاری لازم برای ثبت نام متقاضیان و اتصال برخط با سامانه مرتبط، شناسایی شرکت بیمه گر توانمند، عقد قرارداد و نظارت برعملکرد بیمه گر، نظارت و ارزیابی خدمات بهداشتی و درمانی با همکاری کمیته بهداشت و درمان، ایجاد پایگاه‌های راهنمایی زائران و امداد گمشدگان از جمله اقدامات است.

معاون امور عتبات عالیات در سازمان حج و زیارت با برشمردن اقدامات در حوزه اربعین حسینی گفت: تشکیل نشست‌های کمیته ثبت نام و اعزام و برنامه ریزی‌های لازم، شرکت در نشست‌های کمیته‌های ۱۶ گانه ستاد مرکزی اربعین، آماده سازی سامانه سماح به عنوان نرم افزار جامع و متمرکز ثبت نام متقاضیان تشرف اربعین، هماهنگی با ثبت احوال برای استعلام برخط هویتی متقاضیان، هماهنگی با وزارت بهداشت و وزارت کشور برای استعلام برخط متقاضیان ثبت نام اربعین به لحاظ تعداد واکسیناسیون و پیام برای متقاضیانی که دو دوز واکسن دریافت نکرده اند تا نسبت به دریافت واکسن تکمیلی تا زمان ثبت نام قطعی اقدام کنند و اقدام برای پیش ثبت نام از جمله فعالیت‌های انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی تصریح کرد: تاریخ پیش ثبت نام نیز از ۱۰ تیر در سامانه سماح آغاز شد و تا ۱۷ مرداد مطابق با دهم محرم ادامه می‌یابد؛ تاکنون نیز بیش از ۹۵۰ هزار نفر در این سامانه نام نویسی کرده اند که ثبت نام قطعی متقاضیان نیز بعد از پایان پیش ثبت نام انجام می‌شود.

او افزود: از تعداد ثبت نام کنندگان ۶۲ درصد آقایان و ۳۸ درصد بانوان هستند، بیشترین درخواست خروج نیز حدود ۶۲ درصد از مرز زمینی مهران است که به ترتیب تمایل به خروج از مرز شلمچه با ۲۳ درصد، مرز چذابه ۸ درصد، مرز خسروی ۱ درصد و مرز هوایی ۶ درصد است؛ بیشترین ثبت نام کنندگان نیز با ۲۲ درصد از تهران هستند.

معاون امور عتبات عالیات در سازمان حج و زیارت تصریح کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای ثبت نام قطعی و سایر اقدامات مربوط انجام شده است و بزودی این اقدامات اعلام می‌شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.