ویدیو/ جنگ چین و تایوان، پیامد احتمالی دیدار پلوسی!

شروع رزمایش نظامی چین در تنگه تایوان همزمان با سفر نانسی پلوسی به تایوان

هم‌زمان با حضور پلوسی، چین رزمایش‌های نظامی خود را در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان آغاز کرده و چند فروند جنگنده چینی در این تنگه به پرواز در آمدند

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه شب در دومین روز از تور آسیایی خود وارد تایپه پایتخت تایوان شده و مورد استقبال وزیر امور خارجه تایوان قرار گرفته و روز چهارشنبه این کشور را ترک کرد.

خانم پلوسی بلندپایه‌ترین مقام آمریکایی است که طی ۲۵ سال اخیر به تایوان سفر می‌کند. او چهارشنبه صبح با رئيس جمهور و نمایندگان پارلمان تایوان دیدار و گفتگو کرد.

خانم پلوسی در این دیدار تاکید کرد که سفر او این پیام را منتقل می‌کند که واشنگتن تعهد خود به تایوان را رها نخواهد کرد و به دوستی پایدار دو طرف افتخار می‌کند.

این سفر در حالی انجام شد که پیش‌تر مقام‌های چینی هشدارهایی شدید در خصوص عواقب این سفر به آمریکا داده بودند. چین جزیره تایوان را بخشی از خاک خود قلمداد کرده و دیدارهای خارجی را ممنوع کرده است.

پکن می‌گوید واشنگتن تاوان این «اشتباه» خود را خواهد پرداخت و هم‌زمان با ورود نانسی پلوسی، سفیر آمریکا در پکن را احضار کرد.

هم‌زمان با حضور پلوسی، چین رزمایش‌های نظامی خود را در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان آغاز کرده و چند فروند جنگنده چینی در این تنگه به پرواز در آمدند.

چین همچنین ناوگان عظیم دریایی خود را برای دیده‌بانی و رزمایش نظامی برای عملیات در شرایط اضطراری به حال آماده‌باش درآورده است.

تایوان می‌گوید برنامه‌ چین برای چینش نیروهای نظامی خود دورتادور جزیره به محاصره تایوان از راه دریا و هوا خواهد انجامید.

مترجم: مهرناز الماسی
منبع:

Telegraph
Guardian

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.