نماینده آمریکا:برای توافق در وین تلاش می‌کنیم

رابرت مالی در توئیتی مدعی شد واشنگتن در وین با حسن نیت برای احیای برجام تلاش خواهد کرد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه در توئیتی نوشت: «در حال آماده‌سازی برای سفر به وین برای گفت‌وگو براساس متن جوزپ بورل هستم. مراقب انتظارات‌مان هستیم، اما ایالات متحده از تلاش‌های اتحادیه اروپا استقبال می‌کند و آماده است تا تلاشی با حسن نیت برای حصول توافق انجام دهد. در مدت کوتاهی مشخص خواهد شد که آیا ایران نیز آمادگی دارد یا نه.»

به گزارش شهروند آنلاین؛ ادعای مالی درباره تلاش این کشور برای بازگشت دوجانبه ایران و آمریکا به برجام درحالی است که این کشور عملا چندین ماه مذاکره فشرده ایران با کشورهای طرف توافق هسته‌ای را به دلیل تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی خود به بن‌بست کشانده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز از عزیمت هیأت مذاکره‌کننده کشورمان به وین جهت ادامه مذاکرات برای رفع تحریم‌ها علیه ایران خبر داد. سخنگوی وزارت امور خارجه عصر امروز در این رابطه گفت: در این دور از گفتگوها که به روال قبل با هماهنگ کنندگی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد، در خصوص ایده‌های مطرح‌شده از سوی طرف‌ها از جمله ایده‌های ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که هفته جاری به طرف مقابل ارایه شد، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید مجدد بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی به یک توافق پایدار که ضامن حقوق و پاسدار منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد طرف‌های مقابل نیز با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل مسائل باقی‌مانده، شرایط را برای پیشبرد موثر گفت‌وگوها فراهم نمایند.

پایگاه خبری اکسیوس نیز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که مذاکرات وین بر سر احیای برجام فردا (پنج‌شنبه) از سرگرفته خواهد شد. انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین نیز ساعاتی پیش راهی وین شد و در صفحه توئیترش نوشت: در راه وین برای مذاکره درباره اجرایی شدن کامل برجام بر مبنای متن ارائه شده هماهنگ‌کننده مذاکرات [جوزپ بورل] در ۲۰ ژوئیه. از مقامات اتریش کمال قدردانی را دارم./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.