امدادرسانی به بیش از ۱۰ هزار آسیب دیده از سیلاب در سیستان و بلوچستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان از امدادرسانی ‌به دو هزار و 402 خانوار از زمان وقوع سیل و آبگرفتگی در این استان از سوی نیروهای امدادگر و نجاتگر خبر داد و گفت: عملیات امدادرسانی به ۱۰ هزار و ۵۹۲ نفر آسیب دیده توسط ۶۱۳ تیم عملیاتی در استان در حال انجام است

به گزارش شهروند آنلاین؛ علیرضا میربهاءالدین مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ۲۸ تیر ماه  لغایت  ۱۲  مرداد   ۲۹۴ روستا و ۱۳ شهرستان این استان که دچار سیلاب و آبگرفتگی شده بودند امدادرسانی شده اند .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: امدادرسانی به آسیب دیدگان توسط  دوهزار و 246  نفر روز نجاتگر در قالب ۶۱۳ تیم روز عملیاتی صورت  گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت  ۳ هزار و ۴۴۸  نفر از آسیب دیدگان و متاثرین از سیل در چادرهای این جمعیت اسکان اضطراری  یافتند.  ۸۰۲ دستگاه چادر امدادی و مسافرتی  ، ۲۲۰۳ تخته موکت ، ۴۶۱۲ تخته پتو و ۵۹۳۸ کیلوگرم نایلون اقلامی بودند که برای اسکان اضطراری توزیع و مورد استفاده قرار گرفت .

  میربها ءالدین به توزیع ۲۱۴۵  بسته مواد غذایی  اشاره کرد و گفت: علاوه بر بسته های غذایی مقدار ۱۱۰۹  قوطی کنسرو ،  ۸۹۶  کیلوگرم برنج   و همچنین اقلام ضروری دیگر از قبیل‌  ۹۸  کیلوگرم  چای ، ۴۲ کیلوگرم قند و شکر ، ۳۸ شعله فانوس ،  ۷ شعله والور  ، ۲۳ ست ظروف بین سیل زدگان توزیع شده است .

وی همچنین گفت :  با عنایت به پایان بارندگی در شهرستانهای سرباز ، دلگان ، فنوج ، چابهار ، میرجاوه و کنارک و  با توجه به پایدار شدن اوضاع جوی عملیات امداد رسانی به آسیب دیدگان در این مناطق پایان یافته است و در سایر شهرستانهای درگیر سیلاب عملیات همچنان ادامه دارد  .

//انتهای پیام

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.