احیای جهاد سازندگی در گام دوم انقلاب

معاون محرومیت‌زدایی و توسعه روستایی رئیس‌جمهور گفت: با اینکه مشکلاتی در گام اول داشتیم اما احیای جهاد سازندگی در گام دوم روند مطلوبی دارد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ مدنی  در نشست خبری “نخستین نمایشگاه رویداد ملی همه باهم” که با شعار از جهاد سازندگی تا جهاد پیشرفت و عدالت برگزار شد افزود:یکی از شعار های دولت از ابتدا محرومیت زدایی است که شخص رئیس جمهور سید محرومان لقب گرفتند، به همین سبب نگاه ویژه ای به سمت مناطق محروم روستاها و عشایر شکل گرفت.

معاون محرومیت زدایی و توسعه روستایی رئیس جمهور با بیان اینکه جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب برکات زیادی داشته است، گفت: باتوجه به برکات جهاد سازندگی شخص رئیس جمهور با یک تیم تخصصی تصمیم گرفتند تا در زمان مشخص این جهاد احیا شود.جهادسازندگی در گام دوم نسبت به گام اول تفاوت‌ها و مختصات خاص خودش را دارد.

مدنی ادامه داد: در گام اول که جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب بود ما در راه، آب، زیرساخت، مسکن و طرح های هادی مشکل داشتیم و حتی روستاهایی وجود داشت که شناخته شده نبودند اما در گام دوم زیر ساخت ها در وضعیت مطلوبی قرار گرفت که می‌توان به وضعیت راه و روستایی  ۷۸٪ و طرح هادی ۵۵٪ و گاز ۹۲٪ و برق ۹۵٪ اشاره کرد.

وی تصریح کرد با وجود تکمیل زیر ساخت ها در گام دوم، مهاجرت به شهر ها افزایش پیدا کرده است و دولت به دنبال علت این اتفاق است.

از دیگر مشکلاتی که در حوزه روستا وجود دارد تعداد زیاد متولی دستگاه های مردمی و دولتی در روستا است.

معاون محرومیت زدایی و توسعه روستایی رئیس جمهور گفت: چهار بخش کلیدی در دستور کار شورای عالی جهاد سازندگی است که عبارت‌اند از سیاست گذاری ، هماهنگی رسانه، هماهنگی مردمی و گفتمان سازی است .

مدنی بیان کرد یکی از مشکلاتی که داشتیم عدم وجود اطلاعات کافی در حوزه محرومیت زدایی و زیر ساخت ها است.

وی در پایان افزود برای آگاهی مسئولین تصمیم به تنظیم نقشی راهی گرفته شد که در آن به این موضوع که ما چه تحویل گرفتیم و با چه چیزی مواجه هستیم و چگونه جلو برویم، مطرح می‌شود و این نقشه در ذیل چهار نظام اقتصادی ، حکمرانی ، فرهنگی و اجتماعی ، نوآوری تدوین شده‌است.

 

انتهای پیام/

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.