دوربین‌ها به شرط کنار گذاشتن موارد اتهامی علیه ایران روشن می‌شود

اسلامی:

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: دوربین‌ها به شرطی فعال و روشن می‌شود که همه موارد ادعایی و اتهامی علیه ایران کنار گذاشته شود

به گزارش شهروند آنلاین؛ محمد اسلامی در پاسخ به اینکه آیا با تکرار رفتار آژانس، جمهوری اسلامی برنامه‌ای برای خاموش کردن سایر دوربین‌ها دارد، گفت: خیر، دوربین‌هایی که جمع کرده‌ایم برجامی یا طبق واژه حقوقی آن فرا پادمانی بود، این دوربین‌ها همراه با توافقنامه برجام به این منظور نصب شد تا محدودیت، ظرفیت و فعالیت هسته‌ای ایران را با آن اندازه گیری کنند.

وی خطاب به طرف‌های مقابل برجام تاکید کرد: وقتی در برجام باقی نماندید و به تعهدات خود عمل نکرده و از آن خارج شده‌اید دلیلی وجود ندارد که ما همچنان یک طرفه با یک قرارداد شبه منسوخ آن را ادامه دهیم.

اسلامی درباره اینکه آیا اگر در برجام به توافق برسیم دوربین‌ها از نو روشن و فعال می‌شود گفت شرط برداشته شدن آن این است که همه موارد ادعایی را کنار بگذارند و امروز هم اعلام می‌کنیم تا وقتی که آنها به تعهدات خود بازنگردند و این موارد ادعایی و کذب را  کنار نگذارند، دوربینی نصب نخواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور موارد ادعایی را بهانه ای دانست که سالیان سال است با فشار حداکثری علیه ایران دنبال می شود و تصریح کرد: موضع ما همواره این است که موارد اتهامی کنار گذاشته شود.

وی درباره مذاکرات وین هم گفت: وقفه‌ای در مذاکرات روی داده بود که البته مذاکرات فقط حضوری انجام نمی‌شد اما به شکل غیرحضوری در جریان بود.

اسلامی با بیان اینکه مذاکرات در حال پیگیری است، ابراز امیدواری کرد طرف مقابل برای به سرانجام رسیدن آن حسن نیت و اراده کافی داشته باشد و بدعهدی نکند.

معاون رئیس جمهور افزود: جمهوری اسلامی به دنبال توافق خوب است و توافق خوب هم یعنی رعایت منافع ملت ایران چراکه آنها از این طریق به منافع ایران ضربات زیادی وارد کردند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.