ضرورت الگوبرداری از حضرت علی اکبر علیه السلام در میان جوانان کشور

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمع عزاداران‌ حسینی در مسجد بلال تاکید کرد:

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر سخنان خود را با تاکید بر ضرورت ترویج الگوبرداری از حضرت علی اکبر علیه السلام در میان جوانان کشور آغاز کرد و به تبیین ابعاد شخصیتی آن حضرت پرداخت

به گزارش شهروند آنلاین؛نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر در جمع عزاداران اباعبدالله حسین علیه‌السلام که در قالب هیات علی‌اکبر سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، بر لزوم بهره‌گرفتن از برکات معنوی این ماه سخنانی بیان کرد. وی سخنان خود را با تاکید بر ضرورت ترویج الگوبرداری از حضرت علی اکبر علیه السلام در میان جوانان کشور آغاز کرد و به تبیین ابعاد شخصیتی آن حضرت پرداخت.

در این مراسم که با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، دبیر کل، کارکنان و اعضای جوان، امدادگر و داوطلب برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین معزی بر اهمیت شناخت  سیره رفتاری حضرت علی اکبر علیه السلام در جامعه امروزی ایران اسلامی تاکید کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی اکبر علیه السلام اشاره کرد و افزود: شخصیت این شهید عظیم شان واقعه کربلا را نباید تنها در جنگاوری و برومندی خلاصه کرد. این ویژگی‌ها در دنیا بی‌بدیل نیست، آنچه که حضرت علی‌اکبر علیه السلام را به یک الگو و اسوه تبدیل کرده است، سیره‌ رفتاری ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه با اشاره به بخش‌های از زیارت عاشورا، جایگاه حضرت علی اکبر علیه السلام را جایگاه رفیع بر می‌شمارد که بر اساس روایت‌ها‌ شبیه‌ترین افراد است به پیامبر اسلام(ص). وی در تبیین این شباهت با اشاره به روایت‌ها به سه موضوع ویژگی‌های ظاهری و خلق‌خوی و گفتمان مشترک اشاره کرد و افزود: علی اکبر علیه السلام، شخصیتی حق گرا، مبارز در راه خدا، دعوت کننده مردم به سوی عبودیت و ظلم ستیز و عدالت طلب بود، ویژگی‌های که هدف پیغمبر اسلام(ص) نیز بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی سخنان خود را در این مراسم با اشاره به اهمیت الگوبرداری از سیره‌رفتاری حضرت علی اکبر علیه السلام ادامه می‌دهد. بنا به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین معزی سیره‌ی عملی اهل بیت علیه السلام سرشار از نکات درس آموز و نو برای هر دوره و زمانی است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه به بیان‌های روایت از رشادت‌های حضرت علی اکبر علیه السلام در روز عاشورا نیز اشاره کرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.