ویدیو/ بمباران ساختمانهای مسکونی غزه توسط ارتش اسرائیل

بمباران هوایی خانه‌های غزه توسط ارتش اسرائیل و شروع تنش‌ها و جنگ جدید بین فلسطین و رژیم صهیونیستی

ارتش اسرائیل حملات هوایی و توپخانه‌ای خود در نقاط مختلف غزه آغاز کرده و هدف اصلی آن نیروهای سازمان جهاد اسلامی فلسطین است

به گزارش شهروند آنلاین؛ در دومین روز از بحران جنگی جدید میان اسرائیل و نوار غزه، ارتش اسرائیل روز شنبه، ۱۵ مرداد، به حملات هوایی و توپخانه‌ای خود در نقاط مختلف غزه ادامه داد و از سوی دیگر، نیروهای سازمان جهاد اسلامی فلسطین حملات راکتی به سوی اسرائیل را دنبال کردند.

ارتش اسرائیل میگوید که عملیات «سپیده‌دم» را از عصر روز جمعه، ۱۴ مرداد علیه نیروهای سازمان جهاد اسلامی فلسطین و با اهداف «پیشگیرانه» آغاز کرد.

عملیات «سپیده‌دم» در پی روزها تنش بین اسرائیل و نیروهای جهاد اسلامی پس از دستگیری بسام السعدی، یک مقام ارشد جهاد اسلامی فلسطین در کرانه غربی اتفاق افتاد.

اسرائیل روز جمعه یک ساختمان مسکونی را با حمله هوایی به نوار غزه بمباران کرد که طی آن تیسیر الجعبری، از فرماندهان مهم شاخه نظامی جهاد اسلامی و یک کودک ۵ ساله کشته شدند.

جهاد اسلامی فلسطین گفت که حمله‌های هوایی اسرائیل یک «اعلان جنگ» است و جمعه شب موشک‌های پرتاب شده از نوار غزه دیده شد که توسط سیستم دفاعی گنبد آهنین اسرائیل مهار شدند.

سپس اسرائیل روز شنبه یک ساختمان پنج طبقه در غزه را منهدم کرد و به موتورسوارانی که آنها را عضو نیروهای شلیک راکتی جهاد اسلامی معرفی کرد، حمله کرد.

به گزارش وزارت بهداشت غزه تاکنون حداقل ۱۸ تن کشته‌ و دست کم ۵۵ نفر نیز زخمی شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از تماس‌های مصر، قطر و عوامل دیگر با دو طرف اسرائیلی و فلسطینی برای پایان دادن وضعیت است. جمهوری اسلامی ایران نیز شامگاه جمعه و ظهر شنبه در بیانیه‌هایی گفت که فلسطینیان از خود در برابر «تجاوزگری» اسرائیل دفاع می‌کنند.

مترجم: مهرناز الماسی
منبع:

trtworld
aljazeeraenglish

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.