چین و روسیه مخالف پیشنهاد اتحادیه اروپا در مورد برجام نیستند

سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که ریاست هیات این کشور در مذاکرات جاری درباره رفع تحریم‌ها را برعهده دارد در توییتی نوشت، چین و روسیه با پیشنهاد اتحادیه اروپا در ارتباط با برجام مخالفتی نکرده‌اند

به گزارش شهروند آنلاین؛میخائیل اولیانوف شنبه شب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا چین و روسیه با متن پیشنهادی اتحادیه اروپا مخالفتی کرده‌اند؟ گفت: این امر صحت ندارد زیرا پیش نویس احیای برجام به طور جمعی توسط همه شرکت کنندگان در مذاکرات وین از جمله روسیه و چین تنظیم شده است.

وی افزود: اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده اخیراً چند اصلاحیه مفید ارائه کرده است که ما کاملاً از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

اولیانوف پیش از این در توییتی دیگر اعلام کرده بود که هیچ موضوع لاینحلی در دستور کار مذاکرات وین نیست.

وی ادامه داد: برغم چند اختلاف باقی مانده، مذاکره کنندگان این فرصت را دارند تا وظایف خود را با موفقیت انجام دهند.

دور تازه مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از نزدیک به پنج ماه وقفه، از پنجشنبه گذشته در وین پایتخت اتریش آغاز شده است. گفت‌وگوها در حالی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده که رسیدن به خط پایان و توافق نهایی معطل تصمیم‌های سیاسی غرب بویژه ایالات متحده آمریکا، بعنوان طرف نقض کننده توافق سال ۹۴ است.

هیات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که لازمه رسیدن به توافق، پایدار بودن رفع تحریم‌ها به نحوی تضمین شود و اینکه موضوعی نباید به عنوان اهرم فشار برای استفاده علیه ایران در آینده باقی بماند.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران پیش از آغاز مذاکرات گفته بود: ما ایده‌های پیشنهادی شکلی و محتوایی خود را به‌منظور هموار ساختن مسیر برای جمع‌بندی سریع مذاکرات وین که با هدف اصلاح یک‌ شرایط پیچیده خسارت‌بار ناشی از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا آغار شده، به طرف‌های مقابل ارائه دادیم.

باقری تصریح کرد: ایران‌ آماده جمع‌بندی مذاکرات در مدت زمان کوتاهی است، اگر طرف مقابل نیز آماده اقدام مشابه باشد.

هیات جمهوری اسلامی ایران با اراده و اختیارات لازم برای دست یابی به توافق نهایی در مذاکرات حضور دارد و اگر طرف غربی تعصبات نادرستی را که در تضاد با مذاکرات حرفه‌ای است کنار گذاشته و رفتار مسئولانه‌ای نشان دهد می‌توان در کوتاه‌ترین زمان به توافق نهایی دست یافت. /ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.