۴ موضوع در وین باقی‌مانده/پنج ثانیه تا خط پایان فاصله داریم

رییس تیم مذاکره کننده روسیه :

دیپلمات روس اظهار داشت: در مجموع ۴ موضوع باقی‌مانده که برخی از آن‌ها شامل زیرمجموعه‌ای از مسائل هستند

به گزارش شهروند آنلاین؛رییس تیم مذاکره کننده روسیه گفت: نیامدن اروپایی‌ها به وین مفید نبود و ایرانی‌ها به دنبال یافتن راه حل هستند.

  میخائیل اولیانوف در جمع خبرنگاران گفت: پنج ثانیه تا خط پایان فاصله داریم.

رییس تیم مذاکره کننده روسیه در پاسخ به سوالی در خصوص عدم حضور مذاکره کنندگان ارشد اروپایی در مذاکرات جاری وین گفت: آنها حق دارند. اما این عجیب بود و بنظرم [نیامدن انها] مفید نبود.

اولیانوف افزود: آن مسائل به ویژه برای طرف‌های ایرانی و آمریکایی مسائل حساسی هستند اما ظاهرا پیشرفت‌هایی صورت گرفته و من شاهد رویکرد جدی از سوی دو طرف بودم.

وی تاکید کرد: ایرانی‌ها درصدد یافتن راه‌حل هستند.

اولیانوف درخصوص حل موضوعات پادمانی بین ایران و آژانس افزود: موضوعات باقیمانده باید هر چه زودتر حل شود و ما از موضع ایران در این خصوص حمایت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف مذاکرات این است که برجام به طور کامل آنچه را در سال ۲۰۱۵ به دست آوردیم احیا کنیم. اینکه توافق هسته‌ای را احیا کنیم و تحریم‌های ایران را رفع کنیم.

رییس تیم مذاکره کننده روسیه همچنین احتمال دست‌یابی را امکانپذیر توصیف کرد.

اولیانوف درباره فضای مذاکرات هم گفت: در وین تمام مشارکت‌کنندگان تمایل دارند تا به یک نتیجه مثبت در گفت‌وگوها دست پیدا کنند و آن‌ها در همین زمینه تلاش می‌کنند.

این دیپلمات روس اظهار داشت: در مجموع ۴ موضوع باقی‌مانده که برخی از آن‌ها شامل زیرمجموعه‌ای از مسائل هستند.

او درباره فاصله مانده تا رسیدن به خط پایان گفت: بگذارید منتظر بمانیم. من همواره به همکاران غربی‌ام می‌گویم صبر پیشه کنیم. قطعا فردا درک بهتری از شرایط کنونی خواهیم داشت./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.