فعالیت دوشیفته مراکز انتقال خون در روز عاشورا

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور از فعالیت دوشیفته مراکز انتقال خون در استان‌های کشور خبر داد

دکتر عباس صداقت با بیان اینکه مراکز انتقال خون در تمامی استان‌های کشور در ایام عزاداری دو شیفته آماده پذیرش مراجعان و اهداکنندگان هستند و با اشاره به پویش «نذر خون» در این ایام، اظهار کرد: ما به مناسبت‌های مختلف از جمله شب‌های قدر و تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی، پویش نذر خون را معرفی و تبلیغ می‌کنیم.

به گزارش شهروند آنلاین؛ سخنگوی سازمان انتقال خون کشور همچنین در بخش دیگر سخنان خود از تغییر استاندارد مدیریت ذخایر خونی از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: ما مدیریت ذخایر خونی را از 4 روز به 8 روز رساندیم و طی چهار ماه اول سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۳ درصد رشد اهدای خون داشتیم.

او که در برنامه‌ای رادیویی سخن می‌گفت، نذر اهدای خون را از چند منظر حائز اهمیت دانست و با بیان اینکه هر واحد خون اهدایی تبدیل به سه فرآورده می‌شود و حداقل سه بیمار نیازمند خون و فرآورده‌های خونی را پاسخ می‌دهد، ادامه داد: غنی و فقیر بودن بیماران تأثیری در برخورداری از این نذر ندارد. فرد اهداکننده بدون اینکه بیمار را بشناسد این ایثار و گذشت را می‌کند و همین که فرد اهداکننده احساس کند خون او جان سه بیمار را نجات می‌دهد آرامش قلبی و حس رضایتمندی را تجربه خواهد کرد.

به گفته سخنگوی سازمان انتقال خون کشور، خون اهدا شده و اجزای خون اهدایی خیلی سریع توسط سلول‌های خون‌ساز بدن جایگزین و جبران می‌شود. صداقت با بیان اینکه برخی بیماران به‌صورت مستمر نیازمند دریافت خون و فرآورده‌های خونی هستند، افزود: کسانی که اختلالات خونی و انعقادی دارند هر دوهفته یک‌بار نیازمند خون هستند، افرادی که جراحی قلب و کلیه و پیوند انجام می‌دهند و همچنین مادران باردار که در معرض تولد نوزادان هستند و یا سوانح و حوادثی که اتفاق می‌افتد بحث نیاز همیشگی به خون را روشن می‌کند.

به گفته او ایران جزو معدود کشورهایی است که «شبکه ملی خون‌رسانی» را در همه استان‌های کشور دارد و ذخایر را به‌ صورت ملی و کشوری مدیریت می‌کند./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.