جهاد اسلامی چگونه وحدت فلسطین را تضمین کرد؟

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه اگر مقاومت ما نبود دشمن هرگز به توقف درگیری تن نمی‌داد، گفت: رژیم صهیونیستی در اهدافش شکست خورد.

به گزارش شهروند آنلاین،زیاد نخاله در نشست خبری در تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه عقب نشینی و پذیرش آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی چه پیامی برای جبهه مقاومت داشت؟ افزود: در ۵۰ ساعت جنگ و موشک‌هایی که در این مدت به شهرک‌های صهیونیستی اصابت کرد اصرار داشتیم که ثابت کنیم مقاومت دست بالا را دارد.

او ادامه داد: دشمن می‌خواست به جهاد اسلامی ضربه بزند و آن را از بین ببرد به همین علت پایگاه‌ها و مبارزان این جنبش را هدف قرار داد، اما در پایان، دست بالا باز هم برای جهاد اسلامی و گردان قدس بود.

نخاله افزود: در ساعت‌های قبل صد‌ها موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک کردیم و حتی در دقایق آخر که قرار بود توقف درگیری اجرا شود باز هم موشک‌هایی را شلیک کردیم و این به معنی شکست دشمن در رسیدن به اهدافش است.

او اضافه کرد: آنها گفته بودند که می‌خواهند جهاد اسلامی را در هم بشکنند و به عمر این جنبش پایان دهند و من در همان دقایق ابتدایی آغاز درگیری وعده دادم که ملت فلسطین نخواهد شکست.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: با دشمن مقابله کردیم و در واقع در پی نقض اهداف اساسی دشمن بودیم.

او افزود: شهدایی را تقدیم کردیم، اما گردان قدس قدرتمندانه باقی ماند.

نخاله با اشاره به اینکه میدان، عرصه آزمون مبارزان است و میدان غزه این بار میدان امتحان مبارزان جهاد اسلامی بود، اضافه کرد: اگر مقاومت ما نبود دشمن هرگز تن به توقف درگیری نمی‌داد، چون در پی شکستن جهاد اسلامی بود پس این پیروزی برای جهاد اسلامی، گردان قدس، مردم و مقاومت فلسطین است.

او ادامه داد: آنچه که امروز به دست آمد ادامه خواهیم داد و با قدرت هم پیگیر خواهیم بود و از این دستاورد‌ها حمایت خواهیم کرد.

نخاله اضافه کرد: از برادرانم در کرانه باختری و مردان شجاعی که در طول مدت این جنگ با دشمن مبارزه کردند تشکر می‌کنم و می‌گویم ما در کنار شما هستیم و شما در کنار ما هستید و این روند تا پیروزی ادامه خواهد داشت.

         توانستیم شرایط خود را به رژیم صهیونیستی تحمیل کنیم

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه توانستیم شرایط خود را به رژیم صهیونیستی تحمیل کنیم، گفت: هدف واحد جنبش جهاد اسلامی وحدت فلسطین است اما قدرت عملی این جنبش این است که با طرح دشمن برای جدا کردن نوار غزه و کرانه باختری مقابله کند.

زیاد نخاله با اشاره به اینکه مردم فلسطین و جبهه مقاومت در نوار غزه دستاورد تاریخی بزرگی در مبارزه با دشمن داشتند، افزود: تجاوز به مقاومت در نوار غزه به ویژه جنبش جهاد اسلامی و حمله به شاخه نظامی این جنبش بود و مردم حماسه آفریدند.

او با اشاره به اینکه اهداف دشمن واضح و مشخص بود، ادامه داد: هدف رژیم صهیونیستی شکستن مقاومت و وحدت صفوف مقاومت به ویژه مجاهدان گردان‌های جُنین، نابلس و دیگر مجاهدان بود.

نخاله افزود: همان لحظه اولیه ای که دشمن به منزل شیخ «بسام السعدی» حمله کرد او را بازداشت و با خانواده اش برخورد کرد؛ جنبش جهاد اسلامی برای حمایت از زندگی شیخ و رویارویی با دشمن وارد عمل شد برای اینکه تأکید کند که ملت فلسطین از نظر جغرافیایی و ملی، ملت واحدی است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: دفاع از مردم فلسطین هدف اصلی حرکت اخیر جهاد اسلامی بود یعنی موضع ما واحد و مشخص بود؛ هدف اصلی ما وحدت داخلی فلسطین و وحدت مردم فلسطین و وحدت مجاهدان بود.

نخاله افزود: هدف دشمن از میان برداشتن جنبش جهاد اسلامی و شاخه نظامی اش یعنی گردان قدس بود اما اکنون پس از توقف درگیری ها و توقف جنگ شاهد صحنه واضحی هستیم که جنبش جهاد اسلامی قدرتمندانه و حتی قدرتمندتر از گذشته ایستاده با اینکه شهدایی تقدیم کرده است.

او ادامه داد: هر بار شهدایی که تقدیم می کنیم این شهداء قدرت بازوی ما می شوند و امروز جنبش جهاد اسلامی قوی تر از هر زمانی است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به برخی از دستاوردهای گردان قدس و مقاومت اشاره و اضافه کرد: گردان قدس توانست همه شهرک های صهیونیستی را زیر شلیک موشک های خود قرار دهند یعنی حدود 58 شهرک را در یک لحظه زیر موشک هایشان قرار داد و در یک دقیقه همه شهرک ها را موشکباران کرد؛ «تل آویو»، «اشدود» و «عسقلان» و حتی شهرهای دیگر فلسطین اشغالی را زد.

نخاله گفت: جنبش جهاد اسلامی در طول این مدت بر میدان مسلط بود و دست بالا را داشت وهمه اراضی اشغالی زیر فشار مقاومت فلسطین بودند و شهرک نشینان مجبور به ورود به پناهگاه ها شدند؛ میلیون ها نفر از شهرک نشینان به پناهگاه ها رفتند.

او با بیان اینکه جنبش اسلامی توانست شرایطش را تحمیل کند، افزود: نخستین مورد، تحکیم وحدت فلسطین، دوم تحمیل پذیرش مجاهد «خلیل العواوده» است و همچنین توانست شرط دیگری را تحمیل کند و آن آزادی شیخ «بسام السعدی» بود و این در حقیقت تفاوتی میان مقاومت و دشمن است یعنی دشمن نتوانست حتی یک شرط را بر ما تحمیل کند پس شرایط کاملاً شفاف شده و این دستاورد واضح مقاومت است.

نخاله اضافه کرد: این دستاورد بزرگ را به مردم فلسطین و خانواده های شهداء تقدیم می کنیم که در این نبرد به شهادت رسیدند و به همه گروه های مقاومت، مردم مسلمان فلسطین و همه مردم مسلمان منطقه تقدیم می کنیم که پشتیبان مردم فلسطین بودند و خداوند ان‌شاء الله همه پشتیبانان فلسطینین را حفظ کند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه اگر دشمن دستاوردی داشت هیچ وقت توقف درگیری با جهاد اسلامی را قبول نمی کرد، گفت: دشمن با تمام قدرت تلاش کرد که بر سر توقف درگیری از طریق مصر و سازمان ملل توافق شود؛ آنها در 24 ساعت تماسشان متوقف نمی شد و این تماس ها با ما و دیپلمات های دیگر ادامه داشت تا اینکه بر توقف درگیری توافق شود.

نخاله افزود: یکی از شرایط ما آزادی آقایان «العواوده» و «بسام السعدی» بود البته دشمن اول سعی کرد به این شرط ما جواب ندهد اما در آخر مجبور شد بپذیرد و این به دلیل تضمین های واضح مصر بوده است.

او ادامه داد: «خلیل العواوده» فردا به بیمارستان منتقل می شود و پس از آن به خانه اش برمی گردد و درباره شیخ «بسام السعدی» هم تعهد واضحی گرفتیم چون مصر متعهد شده که در سریع ترین زمان ممکن آزاد شود.

نخاله اضافه کرد: اگر اسرائیل به تعهدش در این زمینه عمل نکند گویا اصلاً توافقی حاصل نشده است و توافق لغو خواهد شد و ما هم دوباره درگیری را از سر خواهیم گرفت و هرگز حتی لحظه ای در این زمینه تردید نمی کنیم.

او افزود: وزیر امور خارجه سوریه با خودم تماس گرفت و از مقاومت حمایت کرد و من هم به ایشان درود می فرستم همچنین به خبرنگار الجزیره خوش آمد می گویم و به دیگر شبکه های ماهواره ای تبریک می گویم که در روزهای جنگ در واقع تصاویر زنده از فلسطین داشتند و تمامی اخبار فلسطین را دقیقه به دقیقه پوشش دادند.

نخاله در پاسخ به پرسشی درباره روند توافق میان جنبش جهاد اسلامی و رژیم صهیونیستی گفت: توافق خیلی ساده بوده و پیچیدگی هم نداشته است؛ اسرائیل باید متعهد به آزادی «العواوده» و شیخ «بسام» باشد این محور اصلی اتفاق بوده است؛ دوم اینکه ما به صورت کلی بر وحدت مردم فلسطین و وحدت داخلی فلسطین تأکید داشتیم.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ پیچیدگی در این زمینه نبود و توافقات پنهانی هم نداشتیم، افزود: دشمن همان دشمن است مقاومت هم همان مقاومت است و مواضع جنبش جهاد و گردان قدس ثابت است.

او ادامه داد: دیدگاه مشخصی نسبت به دشمن داریم و دیدگاه مشخصی هم نسبت به هر قضایای دیگری که در این میان باشد داریم؛ تنها تضمینی که وجود دارد قدرت مقاومت برای جنگیدن است. تعهداتی مصر داشت و ما به این تعهدات احترام می گذاریم اما می‌گوییم که تنها تضمینی که می تواند سبب اجرای توافقات شود قدرت مقاومت است و ما در این زمینه ویژگی های اخلاقی را هم مراعات می کنیم و سعی نمی کنیم که از زیر بار توافق در برویم و می خواهیم دشمن هم چنین چیزی را مدنظر داشته باشد.

نخاله افزود: از شبکه العالم هم باید تقدیر کنم و همه شبکه ها تلاش کردند اما می خواهم از الجزیره تشکر ویژه ای داشته باشم؛ اتاق عملیات مشترک و مردم فلسطین و همه در برابر این تجاوز متعهد بودند.

او اضافه کرد: گردان قدس در این نبرد پیشگام بوده است؛ ما اتاق مشترک و گروه های مقاومت داریم و همه آنها در حقیقت با آغوش باز از جهاد اسلامی و گردان قدس استقبال می کنند و سبب تقویت جهاد شدند اما جهاد اسلامی بخش عمده مأموریت جنگ را بر عهده داشت اما به این معنا نیست که ما همکاری از گروه های دیگری نداشته باشیم.

نخاله افزود: پشتیبانی معنوی و میدانی گروه های دیگر را داشتیم و از گروه های فلسطینی در نوار غزه و تمامی گروه های مقاومت فلسطین باید تشکر کنم.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: هدف واحد جهاد اسلامی وحدت فلسطین است اما قدرت عملی جنبش جهاد اسلامی این است که با طرح دشمن برای جدا کردن نوار غزه و کرانه باختری مقابله کند؛ توانستیم شرایط خود را تحمیل کنیم.

او اضافه کرد: باید به مجاهدان ما در میدان و به شهدای ما که جان فشانی کردند و به مردممان که زیر گلوله باران هوایی و غیرهوایی دشمن مقاومت کردند افتخار کنیم و سربلند و سرافراز باشیم و اما در مقابل هم دیدیم که تمام جامعه اسرائیل در برابر موشک ها و بمباران مقاومت سعی کردند فرار کنند و این نشان می دهد که مقاومت توانست معادلات جدیدی را تحمیل کند و ان شاءالله پیروزی های آتی هم در پیش خواهد بود.

نخاله در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی از گروه های عراقی اعلام کردند که می توانند به مقاومت فلسطین کمک کنند شما در این زمینه چگونه کمک هایی را دریافت کردید؟ گفت: قبل از هر چیز از به تمام گروه های ملی در کشورهای عربی که حامی مقاومت فلسطین هستند درود می فرستم این نوعی پشتیبانی معنوی بوده که بسیار برای ما با ارزش است؛ درگیری ما با برنامه های صهیونیستی طولانی و مداوم است و حمایت هایی که از کشورهای عربی و گروه های مقاومت عربی داریم پشتوانه  ماست.

او با بیان اینکه برنامه صهیونیستی در حقیقت برنامه غربی برای حمله به منطقه ماست، ادامه داد: به تلاش همه امت نیاز داریم تا بتوانیم از این اشغالگری رها شویم به همین دلیل می گویم که فرصتی برای همه گروه های مقاومت در امت ماست تا دور هم جمع شوند و در حقیقت حامی ملت فلسطین باشند چون ملت فلسطین آمادگی و قدرت حضور در میدان را دارد.

نخاله افزود: ان شاء الله در روزی از روزها شاهد آن خواهیم بود که تمامی گروه های مقاومت عربی در این میدان حتی از نظر معنوی و میدانی نقش ایفاء کنند به همین دلیل من از برادرانم و گروه های مقاومت در عراق تشکر می کنم و همچنین از همه آنانی که با ما در تماس بودند و پشتیبانی شان را از ما و مردم و مقاومت فلسطین اعلام کردند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین مخالفانی دارد، گفت: آمریکا و هم پیمانانش دشمن مقاومت و دوست اسرائیل هستند و طبیعی است که از این تجاوز و از رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

نخاله افزود: مقاومت فلسطین طرفداران و همپیمانانی نیز دارد به صورت ویژه که جمهوری اسلامی ایران از حامیان است و باید تشکر کنم؛ برادران و دولت جمهوری اسلامی که با تمام امکاناتی که در اختیار داشتند و امکان ارسال این کمک ها به فلسطین بوده کوتاهی نکردند و به عنوان پیشگام در حمایت گروه های مقاومت فلسطینی و مقاومت فلسطین عمل کردند؛ باید از مردم مسلمان و دولت اسلامی ایران به دلیل مواضع سیاسی و حمایت هایشان از مردم فلسطین تشکر کنم.

او اضافه کرد: اینکه دشمن صهیونیستی گفت هدفمان فقط جهاد اسلامی است برای ایجاد اختلاف بوده است؛ دشمن از هر فرصتی استفاده می کند که بین گروه های فلسطینی شکاف بیندازد اما در این زمینه شکست خوردند.

نخاله گفت: جهاد اسلامی و گردان قدس پیشگام میدان بودند اما هیچگاه فراموش نمی کنیم که حمایت مردمی و حمایت های گروه های فلسطینی که حماس یکی از اعضای اصلی این حمایت ها بود سبب قدرت مقاومت بود و اگر این حمایت ها نبود در این میدان نمی توانستیم قدرت مقاومت را به این وجه شاهد باشیم.

او افزود: مردم فلسطین در برابر این تجاوز در کنار جنبش جهاد اسلامی و گردان قدس بودند و متحد عمل کردند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: دشمن در پی نابودی جهاد اسلامی بود اما نابود نشدیم بلکه دستاورد داشتیم و حتی توانستیم شرایطمان را بر دشمن تحمیل کنیم.

نخاله افزود: دشمن در پی آن بود که بگوید نوار غزه و کرانه باختری و ساکنان اراضی 1948 هر کدام شرایط خاصی دارند و می‌توانیم کاری کنیم که اینها با هم ارتباط نداشته باشند اما ما توانستیم در این نبرد ثابت کنیم که فلسطین متحد است و همه توطئه ها برای از بین بردن مردم فلسطین و جدا کردن نوار غزه و کرانه باختری و مانند آن را از بین بردیم و در حقیقت برای تثبیت جایگاه متحد فلسطین جنگیدیم.

او اضافه کرد: بر وحدت مقاومت در رویارویی با دشمن تأکید می کنم و اینکه ما و برادرانمان در حماس و دیگر گروه های مقاومت در ائتلافی پایدار هستیم و دشمن قادر نیست بین ما شکاف ایجاد کند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: در یک جبهه واحدیم و دشمن در طرف مقابل ماست در نتیجه ما این اهداف دشمن را به شکست منجر می کنیم و همچنان متحد باقی خواهیم ماند.

نخاله ادامه داد: حماس، جهاد، فتح و جبهه خلق برای آزادی فلسطین و دیگر گروه ها، گروه های ملی هستند و دشمن هرگز قادر به ایجاد اختلاف بین اینها نخواهد بود البته ممکن است یک سری اختلافات وجود داشته باشد اما این اختلافات باید دقیق باشیم که در چه زمینه هایی است.

او افزود: دشمن در یک جهت است و همه ما در جهت دیگر و در یک جبهه متحد هستیم؛ اطمینان می دهم تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف میان حماس و جهاد یا تلاش برای اینکه بخواهد حماس را منطقی نشان دهد و چنین وانمود کند که در کنار جهاد قرار نمی‌گیرد باید بدانیم که نکته درست این است که اگر حماس به صورت نظامی در این جنگ دخالت نکرد دلیلی بر این نیست که حاضر نبود چون پشتیبانی اصلی جهاد، مردم فلسطین هستند و حماس بخشی از مردم فلسطین و پشتیبانی برای مقاومت است.

نخاله اضافه کرد: به همین دلیل دستاورد ما دستاوردی برای همه مردم و گروه های فلسطینی بوده است و تلاش خواهیم کرد وحدت و همدلی خودمان را حفظ کنیم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.