از حمله به غزه تا ادامه تنش میان آمریکا و چین

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 8 آگوست 2022

روزنامه‌های بریتانیایی دوشنبه، 8 آگوست، مشاجره مجدد لیز تراس و ریشی سوناک، رقبای رهبری حزب محافظه‌کار و جانشینی بوریس جانسون را بر سر برنامه‌های اقتصادی‌شان پوشش دادند. «حمله به غزه»؛ «جنگ تازه 31 کشته بر جا گذاشت» عناوین گزارش فایننشال‌تایمز بود. «اقدام پلوسی بی‌پروا و غیرمسئولانه است» عنوان گزارش اصلی چاینادیلی درباره سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان بود.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های تایمز، فایننشال‌تایمز، چاینادیلی و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

تایمز

تعدادی از روزنامه‌های بریتانیایی دوشنبه، 8 آگوست، جدال و مشاجره مجدد لیز تراس و ریشی سوناک، رقبای رهبری حزب محافظه‌کار و جانشینی بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا، را بر سر برنامه‌های اقتصادی‌شان پوشش دادند. «رأی‌دهندگان می‌گویند اول تورم را کاهش دهید، بعد مالیات را» عنوان گزارش اصلی تایمز است. این روزنامه با استناد به نظرسنجی موسسه یوگاو (YouGov) می‌گوید که دو سوم رأی‌دهندگان معتقدند دولت در زمینه اولویت‌دادن کاهش مالیات بر مهار کردن بحران هزینه‌های زندگی اشتباه می‌کند. تایمز این نظرسنجی را هشداری به لیز تراس، پیشتاز رقابت رهبری محافظه‌کاران، که قول کاهش مالیات‌ها را داده است، توصیف می‌کند.

فایننشال‌تایمز

«حمله به غزه»؛ «جنگ تازه 31 کشته بر جا گذاشت» عناوین گزارشی است که با تصویر اصلی فایننشال‌تایمز از خانه ویران یک فلسطینی در غزه همراه شده است. در گزارش آمده: «مرد فلسطینی باقیمانده زندگی‌اش را از میان آوار خانه‌اش که دیروز بر اثر حملات هوایی اسراییل به شهر غزه ویران شد، بیرون می‌برد. در شدیدترین دوره نبردها بعد از بیش از یک سال، نیروهای اسراییلی نوار غزه را هدف گرفتند، در حالی که جهاد اسلامی فلسطین هم صدها موشک به سوی اسراییل شلیک کرد. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گفت از زمان شروع جنگ در روز جمعه تا کنون، 31 فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند.»

چاینادیلی

«اقدام پلوسی بی‌پروا و غیرمسئولانه است» عنوان گزارش اصلی چاینادیلی است. در گزارش آمده: «سفر تحریک‌آمیز نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا به تایوان در هفته گذشته بی‌شک تنش‌ها را در روابط چین و آمریکا به اوج خود رسانده است، همزمان پکن در واکنش به اقدام «بی‌پروا و غیرمسئولانه» او، اقدامات متقابل قوی انجام داد. با این حال، تحلیلگران می‌گویند که واکنش‌های چین، از جمله رزمایش‌های نظامی و تحریم‌ها، فقط با هدف حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین نیست، زمانی که تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک این کشور است. وانگ ایی، مشاور دولت و وزیر امور خارجه چین روز جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌های بین‌المللی گفت موضع چین مشروع، معقول و قانونی و اقدامات این کشور مصمم، قوی و متناسب است.»

نیویورک‌تایمز

«رأی سنا، امکان اقدامات اقلیمی را فراهم می‌کند» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در گزارش آمده: «سنا روز یکشنبه قانونی را تصویب کرد که مهم‌ترین سرمایه‌گذاری فدرال در تاریخ برای مقابله با تغییرات اقلیمی و کاهش هزینه داروهای تجویزی است، چراکه دموکرات‌ها با هم متحد شده‌اند تا بخش‌های اصلی برنامه‌های داخلی جو بایدن، رئیس‌جمهوری، را تصویب کنند و پیش ببرند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.