بام‌لند در کمیسیون ماده 100

رئیس کمیته معماری شورای شهر تهران خبر داد

پرونده بام‌لند به کمیسیون ماده 100 رفت. رئیس کمیته معماری شورای شهر تهران از دهه‌های گذشته می‌گوید؛ از ساختمان‌های بی‌پروانه. ساختمان‌هایی که بخشی از آنها متعلق به شهرداری است. به گفته علی عطا شاید این ساختمان‌ها با این توجیه که خودمان از خودمان پروانه نمی‌گیریم، بی‌پروانه مانده‌اند.

عطا بام‌لند را یکی از پروژه‌هایی می‌داند که تخلف جدی داشته و حالا به کمیسیون ماده ۱۰۰ برای بررسی تخلفات رفته است.

سال 92 قرارداد ساخت، بهره‌برداری، اجاره و انتقال میان یکی از شرکت‌های تابعه شهرداری تهران با یک شرکت خصوصی منعقد می‌شود. قراردادی که مطابق آن شرکت مجاز به احداث ۱۷۸۸۰ مترمربع بنا می‌شود تا برای 25سال از آن بهره‌برداری کند.

به گفته رئیس کمیته معماری شورای شهر تهران به نظر می‌رسد بخشی از این تخلفات به مدیران وقت شهرداری و برخی به طرف دیگر ارتباط دارد.

قراردادی که در عمل شاهد احداث بنایی به مساحت 31500مترمربع می‌شود. «در این پروژه چند تخلف شهرسازی اتفاق افتاده است.» به گفته رئیس کمیته معماری شورای شهر تهران به نظر می‌رسد بخشی از این تخلفات به مدیران وقت شهرداری و برخی به طرف دیگر ارتباط دارد.

او از بررسی‌های مقدماتی سوابق و اسناد در کمیسیون ماده 100 می‌گوید: «پروژه مجتمع تجاری بام‌لند از چند منظر قابل بررسی و رسیدگی است.»

به گفته عطا آنچه در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی می‌شود، صرفا به تخلفات ساختمانی این پروژه ارتباط دارد. او معتقد است موارد دیگری ممکن است مطرح باشد که در جای خود بررسی می‌شوند. بر اساس بررسی‌های مقدماتی پیچیدگی‌های حقوقی در بحث تخلفات این پروژه وجود دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.