«بقای بایدن» یا «بازگشت ترامپ»؟

آمریکایی‌ها معتقدند رسیدن ترامپ یا بایدن به دومین دور ریاست جمهوری بدترین اتفاق ممکن است

یک نظرسنجی انجام شده از سوی گروه یاهونیوز/یوگاو نشان داد ۳۷ درصد از افراد ثبت‌نام شده به عنوان رای‌دهنده در آمریکا از سمت هر دو حزب اصلی دموکرات و جمهوری‌خواه اظهار کردند، پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «بدترین اتفاق» برای این کشور است و ۳۵ درصد نیز همین دیدگاه را در خصوص نامزدی مجدد جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ داشتند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ در پاسخ به سوالی درباره امکان پیروزی‌ بالقوه این دو نفر برای دومین بار در انتخابات، پنج گزینه دیگر نیز شامل «مطمئن نیستم»، «بهترین چیزی که می‌تواند اتفاق بیفتد»، «عمدتا خوب»، «ترکیبی از خوب و بد» و «عمدتا بد» مطرح شد که اکثریت پاسخگویان بدبینانه ترین گزینه را انتخاب کردند.

۸۵ درصد از شرکت‌کنندگان دموکرات و ۲۵ درصد از پاسخگوهای جمهوریخواه با نامزدی مجدد دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ مخالفت کردند که در مقایسه ۴۳ درصد از دموکرات‌ها و ۸۴ درصد از جمهوریخواهان با همین نامزدی برای جو بایدن مخالفت کردند.

در همین حال حدود سه چهارم دموکرات‌ها نیز معتقد بودند که پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «بدترین اتفاق» است، در حالی که حدود سه چهارم جمهوریخواهان معتقد بودند که پیروزی مجدد جو بایدن در انتخابات «بدترین اتفاق» است.

در همین حال اگر که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ همین امروز و با تکرار رقابت رخ داده در انتخابات ۲۰۲۰ برگزار شود، ۴۱ درصد از رای‌دهندگان به جو بایدن رای داده و ۳۹ درصد نیز گفتند که به دونالد ترامپ رای می‌دهند.

همچنین در قبال سناریوی فرضی کنار کشیدن جو بایدن از رقابت انتخاباتی، تنها ۳۰ درصد دموکرات‌ها یا مستقل‌های متمایل به حزب دموکرات خواستار آن بودند که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا قدم به این رقابت بگذارد. در حالی که ۵۲ درصد از رای‌دهندگان گفتند خواستار آن هستند که شخص دیگری به جای او نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات باشد.

حدود یک سوم از جمهوریخواهان و مستقل‌های متمایل به جمهوریخواهان گفتند ترجیح می‌دهند رونالد دسنتیس فرماندار ایالت فلوریدا به عنوان نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه مطرح باشد، در حالی که ۴۴ درصد از دونالد ترامپ حمایت کردند.

این نظرسنجی در بازه ۲۸ ژوئیه تا اول اوت با پرسش از ۱۵۵۷ آمریکایی بزرگسال سنجش یافته بر اساس جنسیت، سن، نژاد، تحصیلات و رای مربوط به انتخابات ۲۰۲۰ و با ضریب خطای ۲.۷ درصد برگزار شد./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.