۱۸۰ هکتار زمین؛ پارکینگ خودروهای زائران اربعین

وزیر کشور در سفر به مرز چذابه در استان خوزستان با بررسی زیر ساخت ها و امکانات مورد نیاز برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در این گذرگاه مرزی ،گفت: برای پارکینگ خودروها در مرز چذابه ۹۰ هکتار زمین آماده سازی شده و در مرز شلمچه نیز به همین میزان پارکینگ پیش بینی شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، احمد وحیدی در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزیابی صورت گرفته از امکانات و زیر ساخت های این گذرگاه مرزی گفت: یکی از زیرساخت های مهم در این گذرگاه مرزی موضوع جاده است که مقرر شد ظرف ۲۰ روز آینده آماده سازی شود.

وزیر کشور با تاکید بر احداث مه پاش و سایه بان در مسیر عبور زائران اربعین حسینی در مرز چذابه اظهار داشت: طبق بررسی به عمل آمده ۷۰ درصد این امکانات تهیه شده و در حال انتقال به چذابه می باشند.

او به استقرار موکب ها در مرز چذابه نیز اشاره کرد و افزود: تعدادی موکب در این گذرگاه مرزی برپا شده و برخی نیز در حال آماده سازی هستند که باید تا اول شهریور ماه مستقر شوند.

وزیر کشور همچنین در خصوص آبرسانی به چذابه اظهار داشت: با نصب مخازن جدید آب در مرز چذابه امکان آبرسانی به زائران اربعین تا بعد از مرز چذابه و در خاک عراق نیز فراهم خواهد شد.

وحیدی افزود: برای پارکینگ خودروها در مرز چذابه ۹۰ هکتار زمین آماده سازی شده همچنین در مرز شلمچه نیز به همین میزان پارکینگ خودرو پیش بینی شده است.

وزیر کشور امروز در سفر به خوزستان از زیرساخت ها و امکانات خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه بازدید کرد.

به گزارش ایرنا با برافراشته شدن بیرق امام حسین (ع) در مرز شلمچه با حضور وزیر کشور،خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی رسما در کشور آغاز شد.

برای اربعین امسال علاوه بر گذرگاه‌های شلمچه، چذابه، مهران و  مرز خسروی، ۲ گذرگاه مرزی در شمال غرب شامل تمرچین در استان آذربایجان غربی و باشماق در استان کردستان به منظور سهولت در تردد زائران در نظر گرفته شده است.

پیش بینی شده اربعین امسال پنج میلیون زائر از مرزهای ۶ گانه کشور راهی شهرهای مقدس عراق شوند که از این تعداد ۲ میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه عزیمت خواهند کرد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.