زمان اجرای تعرفه پرستاری مشخص شد

معاون پرستاری وزارت بهداشت از پرداخت نخستین حقوق به پرستاران براساس تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از ماه آینده خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ عباس عبادی با اشاره به اینکه مبنای آغاز قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از ابتدای فروردین امسال خواهد بود، گفت: تا یک ماه آینده نخستین حقوق به پرستاران براساس تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پرداخت می‌شود.

او درباره وضع اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری افزود: با حمایت رهبر معظم انقلاب، دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی، قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به صورت عملیاتی و رسمی اجرا خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه ردیف مستقلی تحت عنوان قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان در مجلس به تصویب رسیده که در ردیف اعتبارات وزارت بهداشت آمده است، ادامه داد: تصویب ارزش نسبی خدمات پرستاری را شورای عالی بیمه انجام داد و ابلاغ کرد.

عبادی گفت: سند رسیدگی به اسناد خدمات پرستاری نیز ابلاغ شد و دستورالعمل بازتوزیع نیز تدوین شده است و در آینده نزدیک، وزیر بهداشت آن را ابلاغ می‌کند تا همکاران ما طعم شیرین اجرای قانون تعرفه‌گذاری را احساس کنند.

او با بیان اینکه با اجرای این قانون، کیفیت خدمات پرستاری افزایش خواهد یافت؛ درباره زمان اجرای قانون تعرفه‌گذاری افزود: شروع اجرای قانون از ابتدای فروردین امسال در نظر گرفته می‌شود و پس از احصای درآمد، از یک ماه آینده نخستین پرداختی به پرستاران براساس تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری انجام می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره جذب نیرو‌های پرستاری گفت: پارسال در چند نوبت جذب پرستاران صورت گرفته است؛ از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰، تعداد ۵۵ هزار نفر از کارکنان نظام سلامت جذب شده‌اند که ۴۰ درصد آن‌ها پرستار بوده‌اند.

عبادی افزود: همچنین تبدیل وضعیت ۶۷ هزار نفر از گروه ایثارگران انجام شده است که بخش عمده آنها پرستار بوده‌اند، پارسال درخواست جذب ۱۰۰ هزار نیروی پرستاری را داشتیم و امسال نیز در حال رایزنی با سازمان امور استخدامی کشور هستیم تا جذب پرستاران صورت بگیرد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.