عامل لکه‌‎‌های نفتی سواحل کنگان و عسلویه، نشتی سکوی دریایی است

محیط زیست:

فرهاد قلی‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: هر چند پیش بینی اولیه عامل آلودگی نفتی سواحل کنگان و عسلویه نشت از شناورها بود، اما بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که به احتمال بالاتر این لکه های حاصل نشتی یکی از سکوهای نفتی واقع در خلیج فارس باشد

به گزارش شهروند آنلاین؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: هر چند پیش بینی اولیه عامل آلودگی نفتی سواحل کنگان و عسلویه نشت از شناورها بود، اما بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که به احتمال بالاتر این لکه های حاصل نشتی یکی از سکوهای نفتی واقع در خلیج فارس باشد.

فرهاد قلی‌نژاد بیان کرد: بررسی‌ها با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای آغاز شده است تا منشا این آلودگی به طور دقیق مشخص و از ادامه آن پیشگیری شود.

وی افزود: بیشترین میزان این آلودگی نفتی اخیر در ساحل شهر بنک تا کنگان و در عسلویه در سواحل نایبند مشاهده شده که هم اکنون پاکسازی لکه‌های نفتی از این سواحل در حال انجام است و با توجه شرایط آب و هوایی، پیش بینی می‌شود پاکسازی کامل ساحل کنگان و عسلویه ار آلودگی نفتی تا یک هفته آینده ادامه داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: فرآیند پاکسازی آلودگی نفتی از این سواحل با همکاری شهرداری‌های منطقه، فرمانداری ها، اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره حفاظت محیط زیست در حال انجام است.

وی گفت: مهمترین خواسته اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از وزارت نفت و بویژه شرکت نفت فلات قاره تعویض خطوط فرسوده انتقال نفت در این منطقه و رعایت ملاحظه های زیست محیطی در هنگام بهره‌برداری و استخراج از سکوهای نفتی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اذعان کرد: این موارد به کرات سبب آلودگی نفتی دریا و ساحل خلیج فارس در این استان شده است و پرونده‌های قضایی بسیاری با شکایت این اداره کل درجریان است.

در آلودگی نفتی اخیر، چهارشنبه گذشته لکه‌های نفتی در ساحل کنگان- بنک تا سایت شماره ۲ منطقه ویژه پارس مشاهده و پاکسازی دستی آن آغاز شد اما روز گذشته این نوع تاربال‌های (لکه های کوچک) نفت در سواحل نایبند عسلویه نیز دیده شد که به گفته قلی نژاد این آلودگی در ادامه آلودگی هفته گذشته کنگان است./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.