ویدیو/ «معجزه شکست کرونا» در کره شمالی و اشک شوق مردم از اعلام این خبر!

اعلام شکست کامل کرونا در کره شمالی توسط کیم جونگ اون، کره جنوبی عامل شیوع این ویروس در کره شمالی

«کیم یو جونگ»، خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، پس از اعلام شکست کامل کرونا در این کشور، کره جنوبی را عامل شیوع کرونا در کره شمالی معرفی کرد

«کیم یو جونگ»، خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، پس از اعلام شکست کامل کرونا در این کشور، کره جنوبی را عامل شیوع کرونا در کره شمالی معرفی کرد.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری رسمی کره شمالی، خواهر بانفوذ کیم جونگ اون گفت که برادرش نیز به کرونا مبتلا شده بود. کیم یو جونگ گفت که برادرش «در روزهای قرنطینه از تب‌های شدید رنج می‌برد، اما لحظه‌ای دراز نکشید و به افرادی که مسئول جان آنان بود فکر می‌کرد.»

با اعلام شیوع کرونا در کره شمالی، خود کیم جونگ اون شخصاً مدیریت مبارزه با همه‌گیری این ویروس را برعهده گرفته بود.

در حالی که کره شمالی کمتر در این زمینه اطلاعاتی منتشر می‌کند، این اولین بار است که ابتلا به کرونای رهبر کره شمالی به طور رسمی اعلام می‌شود.

کره شمالی یکی از اولین کشورهای جهان بود که پس از شناسایی ویروس کرونا در چین مرزهای خود را در ژانویه ۲۰۲۰ بست و جالب اینکه اولین مورد ابتلا به کرونا در این کشور را بیش از دو سال بعد یعنی در ۱۲ می ۲۰۲۲ اعلام کرد.

اما روز چهارشنبه و در حضور مقامات بهداشتی این کشور، کیم‌جونگ اون از «پیروزی خیره‌کننده» کشورش علیه کرونا خبر داد و مدیریت کرونا را «معجزه‌ای بی‌سابقه در تاریخ بهداشت جهانی» اعلام کرد.

این کشور از پایان ماه آوریل تاکنون نزدیک به ۴/۸ میلیون «مورد تب» را ثبت کرده است؛ تب عبارتی است که در کره شمالی به جای ابتلا به کرونا گفته می‌شود. پیونگ‌ یانگ از روز ۲۹ ژوئیه تاکنون مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در کره شمالی را گزارش نکرده است.

منبع:
skynewsarabia

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.