تلاش هلال‌احمر برای ارائه بهترین خدمات امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی

دبیر کل جمعیت هلال احمر مطرح کرد

دبیرکل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در نشستی با معاونین عمرانی و سیاسی امنیتی استانداری خوزستان از آمادگی این جمعیت برای اجرای طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی و پیگیری رفع موانع پیش‌روی هلال‌احمر خوزستان در برپایی قرارگاه های امداد و نجات در پایانه های مرزی خبر داد

به گزارش شهروند آنلاین؛دکتر یعقوب  سلیمانی صبح امروز در نشستی که با حضور دکتر خانچی معاون عمرانی و حیاتی معاون سیاسی و امنیتی استاندار خوزستان تشکیل شد، عنوان کرد: توفیقی شد که با تعدادی از همکاران به خوزستان پایتخت دفاع مقدس میزبان زائران سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در طول سال خاصه مناسبت ایام اربعین حسینی آمدیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، افزود: جمعیت هلال احمر کشور از دو ماه گذشته جلسات ستاد اربعین را برگزار کرده و در دو بخش موضوع امداد و نجات و کمک به بهداشت و درمان درون کشور و همچنین مسئولیت بهداشت و درمان در کشور عراق برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط سال جاری و اینکه استقبال زائران نسبت به سنوات گذشته چشم‌گیرتر است و همچنین گرمای مضاعف هوا، تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

دکتر سلیمانی با اشاره به آمادگی های ایجاد شده به منظور اجرای طرح ملی امداد و نجات در اربعین حسینی، گفت: برای درون کشور تاکنون ۱۶ هزار نفر از داوطلبان، امدادگران و نجاتگران ساماندهی شده‌اند؛ همچنین ۵۷۰ پایگاه ثابت و ۱۱۶ پایگاه موقت هماهنگ و برنامه‌ریزی شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی به وسیله بیش از 4500 خودروی امدادی و عملیاتی به زائران حسینی، عنوان کرد: امسال از مبادی ورودی زائران غیر ایرانی که وارد کشور می‌شوند، ظرفیت امدادی در اختیار قرار بگیرد تا به سلامت ورود و خروج آنها به کشور انجام شود. در عراق نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و ظرفیت پست‌های امدادی و پایگاه‌های درمانی در این کشور با شرایط خاص موجود تقریباً افزایش سه برابری داشته است؛ بخش عمده دارو تأمین، هماهنگی‌های لازم اتمام و جلسات مشترک (حضوری و غیر حضوری) با طرفین عراقی برگزار شد.

او با اشاره به آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر برای خدمت رسانی به زائران حسینی بیان کرد: با همدلی و انگیزه‌ای که در استان خوزستان وجود دارد، تمهیدات لازم فراهم شده تا موانع پیش روی جمعیت هلال احمر استان در استقرار قرارگاه عملیاتی امدادونجات در مرزهای شلمچه و چذابه با توافقات خوب صورت گرفته برطرف شود.

سلیمانی در ادامه تصریح کرد: حدود ۴۵۰ نفر از نیروهای امدادگر و نجاتگر در ۱۵ پایگاه ثابت و ۱۵ پست موقت خوزستان با آمادگی کامل برای خدمات رسانی به زائران حسینی آماده‌اند.

همچنین دکتر یعقوب سلیمانی که روز گذشته ، در جمع اعضای هیأت مدیره و معاونین جمعیت هلال احمر استان خوزستان اظهار کرد: خوزستان چه از لحاظ جغرافیایی و چه از لحاظ فرهنگ مقاومت موقعیت بسزایی دارد که لازم است توجه ویژه‌ای به مهد ایثار و شهادت شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: تمام تلاشمان بر این است که امسال به بهترین نحو ممکن در اربعین خدمات‌رسانی امدادی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز لازمه خدمت در خوزستان تعامل و هم‌افزایی است، تصریح کرد: انتظار می‌رود به بهترین شکل با هم برای رشد و تعالی استان خوزستان همکاری داشته باشیم و ما نیز در جمعیت مرکز آمادگی هر نوع همکاری را داریم. احساس تعلق خاطر ما به خوزستان به دوران دفاع مقدس بر می‌گردد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.