دفن روزانه 120 تن پسماند پزشکی بیخ گوش پایتخت

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: تکنولوژی استفاده شده در نیروگاه زباله‌سوز تهران استاندارد‌های محیط زیست و سازمان APA را دریافت کرده است وروزانه ۱۲۰ تن پسماند پزشکی در پایتخت دفن می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ امیرحسن جعفری، با بیان اینکه شهرداری تهران متولی و مسئول بازیافت نیست افزود: بازیافت را کسانی انجام می‌دهند که به دنبال تولید محصول از پسماند هستند؛ بنابراین شهرداری پسماند را آماده بازیافت می‌کند هر چند در بخش پسماند‌تر نیز اقدام به بازیافت از طریق تبدیل به کمپوست انجام می‌شود.

جعفری با بیان اینکه به دنبال این هستیم که پسماند تولیدی در مبدأ تفکیک شود، خاطرنشان کرد: بر اساس این تفکیک، پسماند خشک قابل استفاده را به میزان بسیار بیشتری داریم.

او با بیان اینکه پسماند در آرادکوه وارد خطوط پردازش می‌شود، گفت: در این خطوط، پسماند تفکیک نشده خشک، ارزشمند و قابل بازیافت توسط پیمانکار تفکیک می‌شود و آنچه باقی می‌ماند بازیافت و تبدیل به کمپوست می‌شود و باقی مانده نیز برای دفن یا زباله‌سوزی آماده می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه ۴۵۰ غرفه در شهر تهران پسماند‌های تفکیک شده را دریافت و خریداری می‌کنند، یادآور شد: در قبال دریافت پسماند، گل یا اقلام دیگر ارائه می‌شود و در مواردی نیز به ازای هر هزار تومان پسماند خشک ۲.۵ میلیون تومان بیمه آتش‌سوزی به افراد تعلق می‌گیرد تا زمینه برای تشویق مردم برای تفکیک پسماند فراهم شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه پسماند صنعتی نیز توسط تولیدکنندگان تفکیک می‌شود، گفت: در حوزه پسماند پزشکی، تولیدکنندگان باید پسماند را بی‌خطر کرده و می‌توانند در این زمینه پیمانکار تعیین کنند. بر اساس قانون شهرداری‌ها موظف شدند که در این زمینه کمک کرده و پسماند بی‌خطر شده را جمع آوری و دفن کنند که این فرآیند در حال انجام است و روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن زباله عفونی جمع‌آوری و دفن می‌شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.