کشف اسناد فوق محرمانه در خانه ترامپ/ سلمان رشدی حاکم بر رسانه‌های بریتانیا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 13 آگوست 2022

روزنامه‌های بریتانیایی در روز شنبه، 13 آگوست، تیتر و عکس یک خود را به چاقوخوردن سلمان رشدی، نویسنده 75 ساله بریتانیایی هندی‌تبار کتاب «آیات شیطانی» در نیویورک روی سنِ سخنرانی، اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، دیلی‌تلگراف و واشینگتن‌پست به شرح زیر است:

گاردین

روزنامه‌های بریتانیایی روز شنبه، 13 آگوست، تیتر و عکس یک خود را به چاقوخوردن سلمان رشدی، نویسنده 75 ساله بریتانیایی هندی‌تبار کتاب «آیات شیطانی» در نیویورک روی سنِ سخنرانی، اختصاص دادند. «رشدی در مراسمی در نیویورک روی سن چاقو خورد» عنوان گزارش اصلی گاردین است. به گزارش این روزنامه، این حمله با چاقو درست قبل از ساعت 11 صبح به وقت محلی رخ داد، زمانی که سلمان رشدی آماده سخنرانی بود. تایمز انگلیس هم گزارش داد که مردی نقابدار که لباس مشکی پوشیده بود تا 15 ضربه چاقو به سلمان رشدی زد.

(رشدی روز جمعه قرار بود در انستیتوی چاتاکوئا در غرب ایالت نیویورک سخنرانی کند که روی صحنه محل سخنرانی به او حمله شد.)

دیلی‌تلگراف

«رشدی در فستیوال ادبی چاقو خورد» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. این روزنامه سلمان رشدی را کسی توصیف کرده که قبل از اینکه به او حمله شود، «30 سال را زیر سایه فتوا» گذرانده است. این روزنامه می‌گوید این نویسنده پس از حمله، با هواپیما به بیمارستان منتقل شد و به نقل از کتی هوچول، فرماندار نیویورک، می‌افزاید که او «مراقبت‌های لازم را دریافت می‌کند». تصویر اصلی دیلی‌تلگراف صحنه حمله به سلمان رشدی را نشان می‌دهد.

(امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۷ و در پی انتشار کتاب «آیات شیطانی» فتوای ارتداد سلمان رشدی، نویسنده آن را صادر کردند و او را مهدور الدم دانستند.)

واشینگتن‌پست

روزنامه‌های آمریکایی همچنان گزارش اصلی خود را به یورش ماموران اف.بی.آی به خانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، اختصاص داده‌اند، آنچه این رسانه‌ها در تاریخ ریاست‌جمهوری آمریکا بی‌سابقه می‌دانند.

«اف.بی.آی 11 مجموعه از فایل‌های طبقه‌بندی‌شده را توقیف کرد» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است. در گزارش آمده: «اسناد و پرونده‌های دادگاه نشان می‌دهد که ماموران فدرال در اقامتگاه مارآلاگو متعلق به دونالد ترامپ 11 مجموعه اسناد طبقه‌بندی‌شده را ضبط کرده‌اند. بر اساس فهرستی از اقلامی که در یورش ماموران به خانه ترامپ کشف شده و یک قاضی فدرال آنها را روز جمعه از مهر و موم خارج کرده است، در بازرسی «اف.بی.آی» از خانه رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در فلوریدا، در اوایل این هفته، چهار مجموعه از اسناد فوق محرمانه و هفت مجموعه اطلاعات کمتر محرمانه اما همچنان طبقه‌بندی‌شده، یافت شد.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.