تیم ملیِ استقلال!

پرستاره‌ترین تیم لیگ برتر فوتبال زیر دست ریکاردو ساپینتو

ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال همه ابزار لازم برای تکرار قهرمانی را دارد؛ آیا تیم او شکست بازی اول را جبران می‌کند؟

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، بعد از قهرمانی استقلال در لیگ برتر فصل گذشته و جدایی فرهاد مجیدی اوضاع آشفته ای که این باشگاه در امر انتخاب سرمربی جدید و البته بسته شدن کادر بازیکنان تجربه کرد، صدای اعتراض هواداران را بلند کرده بود. جدایی یکی دو بازیکن و طولانی شدن روند انتخاب سرمربی و جذب بازیکنان جدید باعث شد تا هواداران آن روزها در فضای مجازی بارها و بارها نسبت به عملکرد باشگاه موضع بگیرند.

در این وضعیت کمتر کسی تصور می‌کرد مدیران باشگاه بتوانند در روزهای منتهی به پایان نقل و انتقالات ورق را برگردانند و شرایطی را رقم بزنند که حتی طرفداران ناراضی نیز به تحسین عملکرد آنها بپردازند.

واقعیت این است که استقلال در نقل و انتقالات لیگ عملکردی فوق العاده داشته و حالا کار به جایی رسیده که حتی یکی دو بازیکن اجبارا باید از لیست خارج شوند و جای خود را به بازیکنان جدید بدهند.

لیگ شروع شده، نقل و انتقالات استقلال ادامه دارد!

در حالی که رقابت‌های لیگ برتر فوتبال شروع شده و یک هفته را نیز پشت سر گذاشته اما نقل و انتقالات استقلال همچنان ادامه دارد و مدیران آبی ها با جذب نفرات پرتعداد و پرستاره کردن تیم خود قصد دارند همه ابزارهای لازم برای ریکاردو ساپینتو را مهیا کنند.  سرمربی پرتغالی برای حضور تیمی پرقدرت در لیگ بیست و دوم، مهره های متعددی را در اختیار دارد و این مساله می تواند به کمک او آمده تا اهدافش را در زمین مسابقه پیاده کند. استقلالی‌ها طی روزهای گذشته نیز چند بازیکن سرشناس دیگر را به جمع نفرات خود اضافه کردند تا همه چیز برای موفقیت آنها فراهم باشد.

**محبی و قایدی و ناگهان سیاوش!

چند روز پیش هواداران استقلال تصور می‌کردند که محمد محبی ستاره ایرانی تیم سانتاکلارای پرتغال آخرین بازیکنی است که به جمع آبی پوشان ملحق می‌شود. ستاره بوشهری چند فصل گذشته سپاهان، پس از حضوری ناموفق در سانتاکلارا، یک بار دیگر به لیگ برتر بازگشت تا هواداران استقلال راضی از جابه‌جایی های باشگاه به نظر برسند. آنها اما تصور نمی‌کردند که بعد از محبی نوبت به جذب مهدی قایدی و سپس بازگشت سیاوش یزدانی شود!

دو روز بعد از قطعی شدن انتقال محبی به استقلال، مدیران این باشگاه موفق شدند به صورت قرضی و یکساله مهدی قایدی را از باشگاه شباب الاهلی امارات جذب کنند. همچنین ناگهان سیاوش یزدانی نیز با تلاش های معاون حقوقی باشگاه استقلال توانست معافیت از خدمت سربازی اش را بگیرد و به استقلال برگردد تا آبی ها پرستاره‌ترین تیم لیگ برتر لقب بگیرند.

11 ستاره جدید در ترکیب استقلال!

استقلال اگرچه اکثر نفرات فصل گذشته خود را حفظ کرد، اما 11 بازیکن جدید به عضویت این تیم در آمدند. پیمان بابایی، رضا میرزایی، سجاد شهباززاده، سیاوش یزدانی، سیدمحمدحسینی، کاوه رضایی، محمد محبی، امید حامدی‌فر، محمدحسین زواری، محمدحسین مرادمند و مهدی قایدی بازیکنانی هستند که در نقل و انتقالات به لیست استقلال اضافه شدند و خلاءهای موجود را پر کردند.

این در حالی است که از جمع بازیکنان مطرح استقلال شاید فقط جدایی وریا غفوری، رودی ژستد و محمد دانشگر برای طرفداران دشوار بود که البته استخدام ستاره‌های جدید تا حد زیادی آنها را راضی کرده است.

معضل بزرگ برای لیست بازیکنان

با بازگشت سیاوش یزدانی و جذب محمد محبی و مهدی قایدی، حالا فهرست بازیکنان بزرگسال آبی ها به عدد 22 می رسد. با توجه به اینکه لیست استقلال پس از توافق با کاوه رضایی و محمد محبی پُر شده بود اکنون قایدی و یزدانی آخرین نفرات اضافه شده به جمع آبی پوشان هستند که باید برای حضورشان در تیم، دو جای خالی ایجاد شود. البته این در حالتی است که ساپینتو تصمیم داشته باشد با همین نفرات به کار خودش ادامه بدهد اما اگر او در پُستی اعلام نیاز کند و باشگاه بخواهد بازیکن جدیدی را جذب کند باز هم لیست تیم باید خروجی داشته باشد.

طی روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد لیست خروج استقلال مطرح شده است. سعید مهری، آرمان رمضانی، ارسلان مطهری ، آمانوف و سیدمحمدحسینی نفراتی هستند که اخبار و شایعات زیادی در مورد جدایی آن‌ها وجود دارد.

با اینحال هنوز اخبار دقیقی از باشگاه و تصمیم ساپینتو موجود نیست. باید دید که کدام بازیکن یا بازیکنان نقش کمتری در برنامه‌های سرمربی پرتغالی خواهند داشت و جدا می‌شوند تا نفرات جدید بتوانند وارد لیست فصل بیست و دوم شوند.

همه ابزار تکرار قهرمانی در دستان ساپینتو

برکسی پوشیده نیست استقلال هم به شدت به بازیکنانی با این سطح از کیفیت و انگیزه برای تکرار قهرمانی احتیاج مبرم داشته اما آبی‌پوشان حتی در فصل‌هایی که توفیق چندانی در لیگ نداشتند هم ترکیبی مملو از ستاره و بازیکن بزرگ در سطح فوتبال ایران را در اختیار داشتند و موقعیت فعلی این تیم در داخل و خارج، هر بازیکنی را به حضور در بین استقلالی‌ها ترغیب می‌کند.

چیزی که مسلم است ساپینتو حالا همه ابزارهای لازم برای تکرار قهرمانی استقلال را در اختیار دارد. او خودش هم این مساله را خوب می‌داند و بعد از دیدار با سپاهان با وجود شکست در مسابقه اول هم تاکید کرد که به دنبال تکرار قهرمانی است. آیا این مربی پرتغالی آبی‌ها را دوباره به جام قهرمانی خواهد رساند؟

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.