از تهدید امنیتی ترامپ برای آمریکا تا اصلاحات اساسی برای تقویت اقتصاد بریتانیا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 15 آگوست 2022

«قانون‌گذاران ایالات متحده خواستار ارزیابی تهدید امنیتی ترامپ» عنوان گزارش اصلی فایننشال‌تایمز در روز دوشنبه، 15 آگوست 2022 بود.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های  فایننشال‌تایمز، دیلی اکسپرس و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

فایننشال‌تایمز

«قانون‌گذاران ایالات متحده خواستار ارزیابی تهدید امنیتی ترامپ» عنوان گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است. در گزارش آمده: «سیاستمداران آمریکایی خواستار ارزیابی تهدید بالقوه امنیت ملی ناشی از اتهام جمع‌آوری و نگهداری اسناد طبقه‌بندی‌شده توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، هستند. این درخواست پس از آن صورت گرفته که «اف.بی.آی» عمارت مار آ لاگو متعلق به رئیس‌جمهوری سابق را بازرسی کرد و با حکمی مبنی بر نقض احتمالی قوانین مربوط به دفاع ملی، سوءاستفاده از اطلاعات دولتی و ممانعت از اجرای عدالت او را تحت بازجویی قرار داد.»

دیلی اکسپرس

به گزارش دیلی اکسپرس، لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا و یکی از دو کاندیدای رهبری حزب محافظه‌کار و جانشینی بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا،  قصد دارد با انجام «اقدامات پویا» برای تقویت رشد اقتصادی و کمک به فقرا، به بحران رسیدگی کند. در گزارش اصلی این روزنامه آمده است: «لیز تراس که به‌طور گسترده‌ای به عنوان پیشتاز برای جایگزینی بوریس جانسون در داونینگ استریت شناخته می‌شود، قول داده است که وابستگی فزاینده بریتانیا به کمک‌های مواقع بحرانی را با طرحی رادیکال (اصلاحات اساسی در امور کشور) برای تقویت اقتصاد قطع کند.»

نیویورک‌تایمز

«پس از خشم اولیه از بازرسی خانه ترامپ، G. O. P. منشعب می‌شود» عنوان گزارش نیویورک‌تایمز است. در گزارش آمده: «در حالی که جمهوری‌خواهان (G. O. P.) روز یکشنبه، پس از جست‌وجوی بی‌سابقه «اف.بی.آی» در اقامتگاه دونالد ترامپ در فلوریدا، به دفاع از رئیس‌جمهوری سابق ادامه دادند، در بحبوحه تحقیقات فدرال در مورد نحوه برخورد دونالد ترامپ با اسناد فوق محرمانه، شکاف‌های عمیقی در حمایت حزب جمهوری‌خواه از اعمال قانون مشهود بود. بلافاصله پس از تفتیش اقامتگاه ترامپ، جمهوری‌خواهان کنگره، از جمله اعضای رهبری، با خشم واکنش نشان دادند و به سازمان‌های عالی مجری قانون کشور حمله کردند. روز یکشنبه، صداهای معتدل‌تر در حزب جمهوری‌خواه، همکاران خود را به دلیل حمله شدید به مجریان قانون ملامت و دفاع از ترامپ را محدودتر کردند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.