آلوده‌ترین شهرهای ایران کدامند؟

گزارش تحلیلی شاخص آلودگی هوای کلانشهرهای کشور روز دوشنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ منتشر شد

طبق گزارش دریافتی از مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، وضعیت شاخص آلودگی هوا در ۸ کلانشهر به ترتیب آلوده‌ترین مشخص شد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ اهواز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس به خاطر وجود ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۱۴۰) است. در رتبه دوم شهرهای آلوده کشور تهران قرار دارد که در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس به دلیل افزایش عامل ازن (AQI=۱۲۳) است.

پس از اهواز و تهران، شهر کرج در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است که در این شهر عامل ازن با عدد (AQI=۱۱۷) در جدول خودنمایی می‌کند. شهر اصفهان چهارمین شهر آلوده کشور است که در وضعیت قابل قبول قرار دارد اما در این شهر ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون بر روی عدد ۸۲ است.

پنجمین شهر آلوده کشور اراک است که در وضعیت قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۶۶) قلمداد می‌شود. مشهد در این رده بندی در جای ششم قرار دارد که وضعیت آن قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۵۹) است.

تبریز در این جدول هفتم است و وضعیت آن قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۵۷) درج شده است. در آخر شیراز آخرین کلانشهر آلوده در این جدول است و وضعیت آن پاک برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۵۰) ثبت شده است./مهر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.