تاکید رئیس جمعیت هلال احمر بر اهمیت آگاه‌سازی مردم از انواع مخاطرات

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر بر اهمیت فرایند هشدار در سوانح طبیعی تاکید کرد

کولیوند همچنین گفت: حدود ۸۴ هزار نفر توسط هلال احمر در سیلاب های مردادماه امسال امدادرسانی و به منطقه امن منتقل شدند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در نشست تخصصی حوزه مدیریت بحران با عنوان «بررسی ابعاد مدیریت بحران سیلاب مردادماه سال ۱۴۰۱» افزود: آگاه‌سازی از انواع مخاطرات و آثار آنها باید مستمر در دستورکار قرار گیرد تا به مرور تبدیل به فرهنگ پیشگیری از مخاطرات شود.

او با قدردانی از کسانی که در امداد و نجات و اسکان آسیب‌دیدگان سیل مردادماه امسال نقش داشتند، اظهار داشت: آگاه‌سازی از انواع مخاطرات و آثار آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

کولیوند به فرایند تخلیه امن روستاها و جابجایی مصدومان و برپایی اسکان اضطراری و خارج کردن گل و لای از خانه‌ها در مناطق آسیب‌دیده توسط هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: بالگردهای هلال‌احمر همه عملیاتی بوده و کار عملیاتی پیچیدگی‌های خاص خود را داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: توجه به تذکراتی مثل تخلیه خانه و رهاسازی خودرو ضروری است و ممکن است تلفات و خسارات جبران‌ناپذیری به بار آورد.

بیست‌وچهارمین نشست از مجموعه نشست‌های تخصصی در حوزه مدیریت بحران با عنوان «بررسی ابعاد مدیریت بحران سیلاب مردادماه سال ۱۴۰۱» روز دوشنبه توسط پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت بلایای طبیعی با حضور حدود ۶۵۰ نفر از مسئولان، اساتید و علاقه‌مندان به این حوزه به صورت برخط برگزار شد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.