آمریکا آب پاکی را روی دست طالبان ریخت

امیدهای طالبان برای دستیابی به 7 میلیارد دلار ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان نقش بر آب شد

ایالات متحده آمریکا در پی از میان برداشتن رهبر القاعده در جریان یک حمله پهپادی در کابل تصمیم به مسدود نگاه داشتن دارایی‌های افغانستان گرفت.

به گزارش شهروند آنلاین؛ مقامات آمریکایی روز دوشنبه به وال استریت ژورنال گفتند دولت بایدن در پی شناسایی محل اختفای ایمن الظواهری در افغانستان و کشتن او با استفاده از یک هواپیمای بدون سرنشین، تصیمم گرفته است کل دارایی دخیره شده این کشور را همچنان مسدود نگه دارد و مذاکرات با طالبان در این مورد را نیز متوقف کند.

توماس وست، نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان در گفتگو با وال استریت ژورنال گفت: «ما افزایش سرمایه بانک مرکزی افغانستان را یک گزینه کوتاه مدت نمی بینیم. ما اطمینان نداریم که آن موسسه (بانک مرکزی افغانستان) به گونه‌ای مسئولانه بر دارایی‌ها حفاظت و نظارت داشته باشد.»

نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان همچنین تصریح کرد پناه دادن طالبان به الظواهری که در برنامه‌ریزی حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر نقش جدی داشت و از زمان مرگ اسامه بن لادن در سال ۲۰۱۱ رهبری القاعده را به دست گرفت بر نگرانی ایالات متحده نسبت به آزاد کردن این دارایی مسدود شده افزوده است./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.