پرده‌برداری سی‌ان‌ان از شرط برجامی ایران: دریافت غرامت در صورت خروج آمریکا از توافق

ایران خواستار دریافت غرامت از واشنگتن در صورت خروج مجدد آمریکا از توافق هسته‌ای شده است

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان که نزدیک به دموکرات‌هاست، روز سه‌شنبه به وقت محلی به نقل از یک دیپلمات منطقه‌ای گفت ایران به دنبال دریافت تضمین‌هایی است تا چنانچه رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا از توافق خارج شود غرامت دریافت کند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ سی‌ان‌ان به نقل از این دیپلمات منطقه‌ای که نام او را بیان نکرده ادامه داد ایران درباره احتمال خروج رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا از توافق و از سرگیری تحریم‌ها، ملاحظاتی دارد. این دیپلمات گفته است: به نظر می‌رسد پیشرفت‌هایی به ویژه در موضوع تحریم‌های غیرمستقیم اعمال ‌شده علیه شرکت‌های ایرانی فعال در خارج از این کشور صورت گرفته و دیدگاه‌ها به یکدیگر نزدیکتر شده ‌است.

سی‌ان‌ان به نقل از این منبع خود نوشته است: مساله اصلی برای احیای توافق، تضمین‌هایی است که ایران درخواست کرده تا اطمینان حاصل کند در صورت تصمیم دولت‌های بعدی آمریکا برای خروج مجدد از توافق، غرامت دریافت خواهد کرد.

پیش از این، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن پیشنهادات ایران را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده و در حال بررسی آن است. این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نامش بیان نشده است، روز سه‌شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت ایالات متحده در حال انتقال دیدگاه‌هایش به اتحادیه اروپا است.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره پیشنهادات ایران گفت: ما نظرات خود را با اتحادیه اروپا در میان می‌گذاریم./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.