آخر هفته فوتبالی؛ سرخابی‌ها به دنبال اولین برد

هفته دوم لیگ برتر پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود

هفته دوم لیگ برتر فوتبال طی پنجشنبه و جمعه در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و 16 تیم حاضر در مسابقات برای موفقیت تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، لیگ برتر فوتبال ایران که از هفته گذشته شروع شده، آخر این هفته با برگزاری مسابقات جذاب ادامه پیدا می‌کند. بازی‌های این هفته با نبرد استقلال شروع می‌شود و با بازی پرسپولیس خاتمه می‌یابد. به همین دلیل می‌شود متوجه شد هفته هیجان‌انگیزی را پشت سر خواهیم گذاشت.

در ادامه به بازی‌های این هفته اشاره شده است:‌

ملوان- استقلال؛ نبرد خاطره‌ساز در انزلی

هر دو تیم در هفته نخست امتیازی به دست نیاوردند و مقابل حریفان شکست خوردند. اکنون ملوان به دنبال اولین برد یا اولین امتیاز لیگ برتری خود بعد از سال‌ها دوری از این رقابت‌هاست، اما هواداران می‌دانند چه کار سختی به خصوص مقابل استقلال پرمهره خواهند داشت. ملوان تقریبا با همان ترکیب بازیکنان لیگ یکی وارد رقابت‌ها شده است. با این شرایط ملوان کار دشواری در این فصل پیش رو خواهد داشت.

از طرف دیگر، استقلال را می‌توان یک تیم بین‌المللی دانست؛ تیمی که سرمربی پرتغالی و بازیکنان باکیفیت بسیاری دارد. هواداران برای کسب اولین برد با مربیگری ساپینتو لحظه‌شماری می‌کنند. این مربی بعد از دست رفتن رکورد شکست‌ناپذیری استقلال در لیگ برتر گفت به این مساله اهمیتی نمی‌دهد، اما او باید بداند که در تیمی مثل استقلال فرصت محدود است و باید خیلی سریع تیم را به جاده موفقیت برساند.

استقلال طبق اعلام مدیران باشگاه، رقمی در حدود 343 میلیارد تومان برای جذب بازیکن و مربی هزینه کرده، رقمی که قطعا با هزینه‌های تیم ملوان فاصله زیادی خواهد داشت. به این ترتیب می‌توان این مسابقه را نبردی نابرابر نامید.

مس رفسنجان – گل‌گهر سیرجان؛ دومین دربی فصل

دربی کرمان هم جذابیت‌های زیادی خواهد داشت؛ دیدار دو تیم پرامکانات لیگ برتر که دغدغه مالی ندارند و نسبت به فصل گذشته کمترین تغییر را در کادر بازیکنان و مربیان خود داشته‌اند. سرمربی مس بعد از تساوی هفته قبل مقابل نساجی به شدت به داور مسابقه حمله کرد و او را مسئول از دست رفتن دو امتیاز تیمش نامید.

امیر قلعه‌نویی هم مدعی است تیم‌های او همواره از اشتباه‌های داوری بیشترین لطمه را خورده‌اند. گل‌گهر مقابل تراکتور در نیمه دوم و بعد از زدن دو گل در لاک دفاعی فرو رفت. با این حال، قلعه‌نویی با این برد از مرز هزار امتیاز در لیگ برتر عبور کرده است. حالا این مربی هزار امتیازی مقابل یک مربی جوان و باانگیزه‌تر می‌ایستد. دربی کرمان بعد از دربی خوزستان دومین دربی لیگ برتر این فصل محسوب می‌شود.

سپاهان – نساجی؛ سپاهان همچنان می‌تازد؟

سپاهان در هفته اول نمایشی دلپذیر ارائه کرد و با فوتبالی هماهنگ و بابرنامه از سد استقلال،  قهرمان بدون شکست فصل قبل گذشت. زردپوشان اصفهانی در اولین بازی با هدایت مورایس خود را در قامت یک مدعی قهرمانی معرفی کردند؛ هرچند تازه ابتدای فصل هستیم و شرایط تیم‌ها قطعا دچار تغییر و تحول خواهد شد. اکنون نساجی با سرمربیگری حمید مطهری مقابل تیمی قدرتمند می‌ایستد که شاید در این بازی هم به کسب یک امتیاز راضی باشد.

نساجی که همچنان تیم خانه به دوش لیگ برتر است، هفته اول در اصفهان میزبان مس رفسنجان بود و حالا در همین ورزشگاه نقش جهان اصفهان میهمان شده است! روی کاغذ نساجی شانس زیادی برای برنده شدن در این مسابقه ندارد، اما اگر این اتفاق رخ بدهد، می‌توان گفت یکی از شگفتی‌های فصل رقابت‌ها رقم خورده است.

پرسپولیس- فولاد؛ یک استقلالی مقابل یحیی!‍

بدون شک حساس‌ترین بازی جمعه لیگ برتر مسابقه پرسپولیس و فولاد است؛ جایی که جواد نکونام بعد از رد پیشنهاد سرمربیگری استقلال انگیزه زیادی دارد تا در تهران با تیم پرستاره‌اش، سرخ‌پوشان فوتبال ایران را متوقف کند. حساسیت این مسابقه وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم پرسپولیس و فولاد برای دشت اولین پیروزی فصل لحظه‌شماری می‌کنند و نبرد جمعه برای آنها  می‌تواند یک سکوی پرتاب بزرگ در لیگ بیست و دوم باشد.

تغییرات بسیار زیاد دو تیم در ترکیب نسبت به فصل قبل می‌تواند عاملی برای نبود هماهنگی میان بازیکنان و کاسته شدن از کیفیت بازی شود، اما این مسابقه آنقدر حاشیه دارد که چیزی از جذابیتش کم نشود. امسال بازیکنان زیادی از پرسپولیس راهی فولاد شده‌اند؛ نفراتی نظیر سعید آقایی، احسان پهلوان، مهدی شیری و … که همگی با انگیزه زیاد مقابل تیم سابق خود قرار خواهند گرفت.

سایر بازی‌‌ها؛ جذابیت ادامه دارد

عصر جمعه نبردهای هیجان‌انگیز دیگری را نیز شاهد خواهیم بود؛ شهر تهران یک مسابقه دیگر هم به خود خواهد دید؛ جایی که تیم‌های هوادار و نفت مسجدسلیمان در غرب پایتخت مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. دو تیم برنده هفته گذشته حالا در تهران برای کسب دومین پیروزی متوالی مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

سرخ‌پوشان تراکتور در حالی که بازی اول را به گل‌گهر واگذار کردند، از ذوب آهنی پذیرایی می‌کنند که در مسابقه اول با وجود 10 نفره شدن، پرسپولیس را با تساوی متوقف کرد. بدون شک اندیشه‌های مسن‌ترین سرمربی لیگ برتر با مهدی تارتار در کنار زمین این بازی را جذاب‌تر خواهد کرد.

در کرمان تیم تازه صعود کرده مس بعد از هدر دادن 3 امتیاز بازی گذشته، حالا از پیکانی میزبانی می‌کند که مسابقه اول را مقابل ملوان با برد پشت سر گذاشته است. سید مجتبی حسینی با سابقه سرمربیگری مس، حالا در کرمان تیمش را برای اولین برد خارج از خانه این فصل به زمین می‌فرستد ؛ این در حالی است که نارنجی‌پوشان فوتبال کویر هم دل‌شان می‌خواهد در خانه اولین پیروزی فصل را جشن بگیرند.

صنعت نفت آبادان و آلومینیوم اراک نیز که در هفته اول بازنده بودند و امتیازی دشت نکرده‌اند، برای جبران این شکست روبه‌روی یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد. بدون شک شاگردان پرکاس و رحمتی برای کسب 3 امتیاز این مسابقه دست به هر کاری خواهند زد.

برنامه مسابقات هفته دوم به شرح زیر است:

پنجشنبه 27 مرداد: ملوان- استقلال(ساعت 19)/مس رفسنجان- گل‌گهر(ساعت 20:30)/سپاهان- نساجی(ساعت 21)

جمعه 28 مرداد: تراکتور- ذوب‌آهن(ساعت 18:30)/مس کرمان-پیکان(ساعت 19:30)/ هوادار- نفت مسجدسلیمان(ساعت 19:30)/ نفت آبادان- آلومینیوم اراک(ساعت 20:30)/ پرسپولیس- فولاد(ساعت 20:30)

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.