از نقش آمریکا در جنگ اوکراین و روسیه تا کاهش بی‌سابقه دستمزدها در بریتانیا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 17 آگوست 2022

گزارش فایننشال‌تایمز در روز چهارشنبه، 17 آگوست 2022 بر کاهش بی‌سابقه دستمزدها متمرکز است که بحران هزینه‌های زندگی را برای خانوارهای بریتانیایی شدیدتر می‌کند. «به سوی جنگ: ایالات متحده تلاش کرد تا متحدان و زلنسکی (رئیس‌جمهوری اوکراین) را در مورد خطر تهاجم متقاعد کند» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های فایننشال‌تایمز، واشینگتن‌پست و چاینا‌دیلی به شرح زیر است:

فایننشال‌تایمز

گزارش اصلی فایننشال‌تایمز بر کاهش بی‌سابقه دستمزدها متمرکز است که بحران هزینه‌های زندگی را برای خانوارهای بریتانیایی شدیدتر می‌کند. این روزنامه گزارش می‌دهد: «سطح دستمزد واقعی در سه ماهه دوم سال با سریع‌ترین میزان در حداقل 20 سال گذشته کاهش یافته است. ارقام دفتر آمار ملی افت 3 درصدی را نشان می‌دهد که سریع‌ترین کاهش از زمان شروع رکوردهای مشابه در سال 2001 است. این داده‌ها وضعیت مالی دشوار خانوارها را حتی قبل از افزایش شدید صورت‌حساب‌های انرژی که در ماه اکتبر پیش‌بینی می‌شود، نمایان می‌کند.»

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست در گزارش اصلی خود به جنگ اوکراین و روسیه پرداخته است که با این جمله آغاز شده: «به سوی جنگ: ایالات متحده تلاش کرد تا متحدان و زلنسکی (رئیس‌جمهوری اوکراین) را در مورد خطر تهاجم متقاعد کند». در ادامه این گزارش آمده: «اولین مقاله از سلسله مقالاتی که مسیر جنگ و عملیات نظامی در اوکراین را بررسی می‌کند، از مصاحبه‌های دقیق و کامل با بیش از 30 مقام ارشد ایالات متحده، اوکراین، اروپا و ناتو در مورد بحرانی جهانی که هنوز به پایان نرسیده، استخراج شده است. برخی به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند تا در مورد اطلاعات حساس و مذاکرات و ژرف‌اندیشی‌های داخلی صحبت کنند.»

چاینادیلی

«بلوک‌های جدید تحت رهبری ایالات متحده ممکن است نتیجه معکوس بدهد» عنوان گزارش اصلی چاینا دیلی است. در گزارش آمده: «چاینا دیلی برای تجزیه و تحلیل اینکه چگونه بلوک‌های انحصاری باعث ایجاد شکاف‌ها، درگیری‌ها و شکست‌هایی در جهان شدند و چگونه جامعه بین‌المللی بزرگ‌تر برای تقویت وحدت، صلح و توسعه تلاش می‌کند، به ارائه مجموعه‌ای از گزارش‌های عمیق می‌پردازد. امسال، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، عبارات جدیدی به فرهنگ لغات خود اضافه کرده است، در حالی که به سختی تلاش می‌کند بلوک‌ها یا اتحادهای انحصاری را از طریق اقداماتی مانند حمایت از متحدانش، ایجاد کند و یک زنجیره تولید و عرضه محدود بسازد که کشورهایی را که با آنها مخالفند، حذف ‌کند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.