سقف قرارداد به تیم‌های ملی رسید!

وزارت ورزش قصد دارد برای همه فدراسیون‌ها سقف قرارداد تعیین کند

بعد از اینکه در سال‌های اخیر در بحث باشگاهی طرح‌هایی مبنی بر سقف قرارداد مطرح شد، حالا گویا نوبت به تیم‌های ملی رسیده است.

وقتی صحبت از “سقف قرارداد” می‌شود، همه به یاد دوران ریاست عزیز محمدی در سازمان لیگ فوتبال می‌افتند که سقف قرارداد 350 میلیونی برای بازیکنان تعیین شد، اما خیلی زود خود مسئولان فوتبال هم فهمیدند که این طرح شکست خورده است. رد و بدل شدن پول‌های زیرمیزی و دادن اتومبیل یا حواله به بازیکنان باعث شد تا بعد از مدتی ماجرای سقف قرارداد به فراموشی سپرده شود.

البته در سال‌های اخیر نه تنها در فوتبال بلکه در سایر رشته‌ها هم این پیشنهاد مطرح شده، اما با مخالفت جدی بازیکنان و مربیان مواجه شده است. از آنجایی که مشکلات اقتصادی به ورزش فشار زیادی وارد کرده، این بار حالا نوبت به وزارت ورزش رسیده تا به ماجرای سقف قرارداد ورود کند.

گویا این وزارتخانه قصد دارد به طور کلی برای همه فدراسیون‌های ورزشی سقف قرارداد در همه زمینه‌ها تعیین کند و بدین ترتیب احتمالا جذب مربیان خارجی و یا داخلی برای تیم‌های ملی هم باید در چارچوب این سقف قرار بگیرد.

مرتضی فلاح، مدیرکل امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان از طرح جدید وزارت ورزش برای قراردادهای فدراسیون‌های ورزشی خبر داد و گفت: «به دنبال راهکاری بودیم تا سقفی را برای قراردادهای فدراسیون‌های ورزشی مختلف چه در حوزه انعقاد قرارداد با مربیان و چه در سایر بخش ها نظیر اسپانسرینگ، قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی، قراداد با کارگزار، امور خدماتی و…متناسب با ظرفیت هر رشته ورزشی تعیین کنیم. بنابراین اگر قراردادهای منعقد شده از سوی فدراسیون‌های ورزشی در بخش‌های مختلف بالاتر از سقف تعیین شده از سوی وزارت ورزش و جوانان باشد باید از باب مشورت و نه از باب دخالت نظر اداره کل امور حقوقی وزارتخانه احصاء شود.»

به نظر می‌رسد وزارت ورزش قصد دارد برای مدیریت منابع فدراسیون‌ها، دخل و خرج آن‌ها را در همه زمینه‌ها زیر نظر بگیرد تا در شرایطی که ورزش به مشکلات اقتصادی برخورد کرده، خرج اضافه‌ای در هیچ زمینه صورت نگیرد.

در واقع جذب مربی گرانقیمت خارجی چه در فدراسیون فوتبال و چه در سایر رشته ها باید با مجوز وزارت ورزش صورت بگیرد؛ اگرچه پیش از این هم کمیته ای در وزارت ورزش تشکیل شده بود تا مربیان خارجی وارداتی به ایران را از نظر فنی تایید کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.