بزودی آب به مدار خط اضطراری شهرکرد وارد می شود/ مردم نگران سلامت آب نباشند

رییس صنف کشاورزان چهارمحال و بختیاری؛

مرتضی درخشان با اشاره به اینکه تا بزودی آب وارد مدار شرب خط اضطراری آب شهرکرد خواهد شد،گفت: متاسفانه برخی ها نگذاشتند طرح های آبخیزداری در بالادست حوزه زاینده رود انجام شود تا در چنین مواقعی چنین مشکلاتی پیش نیاید.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ مرتضی درخشان؛ رییس صنف کشاورزان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات پیش آمده برای آب شرب این استان گفت: بنا است تا خط اضطراری انتقال آب شرب را طی سه مرحله وارد مدار و چرخه کنیم.

او افزود: تا ساعاتی دیگر آب وارد مدار شرب خط اضطراری شهرکرد خواهد شد.

درخشان ادامه داد: مردم تمام تلاش خود را برای صرفه جویی در مصرف آب داشته باشند.

او گفت: کار عملیاتی و خوبی انجام شده و دو روز به صورت شبانه روزی مستقر بودیم و کار اتمام پیدا کرده است.

رییس صنف کشاورزان چهارمحال و بختیاری با اشاره به سلامت آب اظهار کرد: اکیپ مرکز بهداشت در این محل مستقر است و مردم در خصوص سلامت آب در خط اضطراری شهرکرد هیچگونه نگرانی نداشته باشند.

او در رابطه با علت اتفاقات روزهای اخیر گفت: فرسایش خاک در سطح استان داریم و عدم اجرای طرح های آبخیزداری سبب این اتفاق شده است. در سال ۹۵ توسط استاندار وقت و وزارت نیرو اعلام می شود این استان نیاز به طرح های آبخیزداری ندارد و دست های پشت پرده نگذاشتند طرح های آبخیزداری در بالادست حوزه زاینده رود انجام شود و سیلاب روزهای گذشته و چرای بی رویه دام باعث شد که سیلاب غلیظ و گل آلود وارد آبخوان کوهرنگ و ورودی آب شهرکرد شده و مشکلات فعلی پیش بیاید.

درخشان افزود: کدورت آب به حدی بالا بود که قابل تصفیه نبود و در حال حاضر همه در تلاش هستند تا زودتر کار به اتمام برسد.

او در پایان گفت: توزیع آب محله به محله انجام می شود و شرایط در این هشت روز بحرانی بود و تانکرهایی تعبیه شد که آب توزیع می شد و آب معدنی هم درب منازل توزیع شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.