جزئیات اجرای پنجمین مرحله از «نذرآب»/ تغییر رویکرد به سمت پروژه‌های پایدار

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر تشریح کرد:

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اجرای پویش نذر آب با رویکرد پروژه‌های پایدار خبر داد

به گزارش شهروند آنلاین؛وحید سلیمی با اشاره به اجرای پویش «نذر آب» که برای پنجمین سال برگزار می‌شود اظهار کرد: امسال برای پنجمین سال است که سعی کردیم پویش نذر آب را در سطح کشور اجرایی کنیم و از استان‌ها خواستیم تا روستاهایی را که دچار این تنش آبی هستند به ما معرفی کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 100 روستا در سطح کشور شناسایی شده است، اظهارکرد: اقدامات اولیه این پویش انجام شده است و با رویکرد اقدامات پایدار اجرایی خواهد شد، یعنی در واقع اقداماتی نظیر لوله‌کشی، نصب دستگاه‌های تصفیه آب، احداث مخازن بتنی، احیای قنوات و… را در این مرحله از پویش نذرآب مورد توجه قرار خواهیم داد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: در هر منطقه متناسب با نیاز آن اقدامات لازم را اجرایی خواهیم کرد و با هماهنگی مسئولان حوزه آبفای هر شهرستان و با مشارکت خیران و مردم وجوهی جمع آوری شده در این راستا هزینه می شود.
به گفته وی نذر آب در چهار استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی به صورت ویژه‌تر مورد توجه قرار گرفته است.
سلیمی با بیان اینکه فراخوان این پویش از اول مرداد ماه اعلام شده است، گفت: این طرح به زودی اجرایی خواهد شد. همچنین در کنار خدمات آب رسانی که در این مناطق انجام می دهیم نسبت به اعزام کاروان و تیم‌های سلامت جمعیت هلال احمر نیز به این مناطق اقدام خواهیم کرد. این تیم‌ها متشکل از پزشکان و پیراپزشکان داوطلب هستند که در این مناطق نسبت به ویزیت ساکنان اقدام خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در این پویش در حد امکان بحث توانمندسازی جوامع محلی را نیز در دستورکار خود داریم اظهار کرد: این اقدام با رویکرد اشتغال صورت خواهد گرفت.
سلیمی در خصوص امکاناتی که در این طرح به کار گرفته می شود گفت: از لجستیک هلال احمر استفاده می‌کنیم که در خدمت این طرح قرار می‌گیرد اما ممکن است برای خدمات سلامت به دارو هم نیاز باشد که بخشی از آن از محل کمک‌های مردمی و بین‌المللی تامین شده و بخش دیگر نیز از طریق این پویش جمع‌آوری خواهد شد.
وی درباره شرایط مشارکت مردمی در پویش «نذرآب» نیز اظهار کرد: با استفاده از شماره حساب99999 پست بانک و شماره کارت مربوطه اعلام شده امکان مشارکت مردمی وجود دارد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر اظهارکرد: در مجموع می‌توان گفت که امسال پویش نذرآب با رویکردهای محیط زیستی، آموزشی و ارتقای سلامت در استان‌های در نظر گرفته شده اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: امسال پنجمین سالی است که این طرح اجرایی می شود که تا به حال رویکرد ما بیشتر تامین تانکر آب بود. متاسفانه در برخی مناطق آبفای استان‌ها به تعهدات خود عمل نکردند و عملا تانکر آب گیری نمی‌شد، از این رو امسال ترجیح دادیم به سمت پروژه‌های پایدار حرکت کنیم اما چون در برخی از مناطق آب شرب سالم نبود ترجیح دادیم دستگاه تصفیه آب هم نصب کنیم که شاید تا 15 سال نیز قابل استفاده باشد. در مناطقی هم که مورد نیاز بود، لوله‌کشی انجام خواهیم داد و در مناطق دیگری قنوات را احیا می‌کنیم. در واقع پروژه‌های پایدار ما در نذر آب بیشتر به این سو حرکت خواهد کرد تا نتیجه این اقدامات دائمی باشد.

 

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.