نوبت به گروه “گافا” رسید

تشدید چالش‌های میان امریکا و اروپا بر سر مراودات تجاری

غول‌های آمریکایی گروه «گافا» یعنی گوگل، فیس‌بوک، آمازون و اپل مشمول 3 طرح جدید پارلمان اروپا می شوند

شهروند آنلاین:همزمان با اقدام وزارت دادگستری آمریکا در رویارویی حقوقی با شرکت گوگل با بهره گرفتن از قانون رقابت ، پارلمان اروپا نیزعصر روز سه‌شنبه به طرحی رای داد که در آن وضع مقرارت دقیق و سخت‌گیرانه برای فعالیت غول‌های اینترنتی نظیر گوگل و فیس‌بوک درخواست شده است.این طرح در صورت تصویب دستگاه اجرایی اتحادیه اروپا را ملزم می‌سازد تا برای وضع مقرارت و قوانین جدید در این خصوص قاطعیت بیشتری از خود نشان دهد.

کمیسیون اروپا قرار است ماه دسامبر بر اساس راهبرد پیشنهاد شده از سوی نمایندگان کشورهای عضو، قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای کاستن از قدرت و انحصار غول‌های اینترنتی تدوین کند.

بیست شرکت بزرگ فعال در زمینه فناوری‌های نوین به خصوص غول‌های آمریکایی گروه «گافا» یعنی گوگل، فیس‌بوک، آمازون و اپل، اهداف اصلی قانون‌گذاران اروپایی برای تدوین قوانین جدید خواهند بود.

این اقدام که می‌تواند چالش‌های موجود میان ایالات متحده و اروپا بر سر مراودات تجاری را تشدید کند در پی شکایت برخی شرکت‌های کوچک نسبت به نبود امکان رقابت سالم و عادلانه و نیز انحصار خدمات جستجو و تبلیغات آنلاین توسط غول‌های اینترنتی آمریکایی در پیش گرفته شده است.

نمایندگان پارلمان اروپا در همین راستا روز سه شنبه سه طرح پیشنهادی برای قاطعیت در تدوین قوانین جدید و سخت‌گیرانه را اکثریت آرا مورد تصویب قرار دادند.

این در حالیست که جایگاه انحصاری ویژه غول‌های اینترنتی و نادیده گرفتن قوانین رقابتی به تازگی با انتقاد جدی دولت آمریکا نیز مواجه شده، به نحوی که دولت فدرال ایالات متحده در اقدامی کم سابقه از شرکت گوگل شکایت کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.