سوت‌زنی مالیاتی به «کارت به کارت» رسید

طبق بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی، انتقال وجه با کارت هم مبنای محاسبات مالیات قرار گرفته است.

به گزارش شهروند آنلاین،عباسپور، مدیر کل امور مالیاتی استان گفت: اگر حساب مودیان به دستگاه پز متصل باشد به عنوان حساب تجاری محسوب می‌شود و هر گونه واریزی به این حساب‌ها به هر طریقی مشمول قانون مالیات خواهد شد.

او افزود: مجموع درآمد افراد در سال محاسبه می‌شود و ضریی منصفانه به آنها می‌خورد.

مدیر کل امور مالیاتی استان گفت: اگر فرد اظهار نامه مالیاتی را داده باشد مشمول قانون معافیت هم خواهد شد و سپس بر اساس ماده ۱۳۱ نرخ‌های مالیاتی برای این فرد محاسبه می‌شود.

عباسپور افزود: اگر کسی وجه انتقال به غیر از حساب تجاری واریز کند بر اساس قانون، مشمول کتمان درآمد خواهد شد که علاوه بر پرداخت مالیات مشمول جریمه ۳۰ درصدی نیز می‌شود.

او اضافه کرد: شهروندان گزارش‌های خود را درباره عدم استفاده از کارتخوان و اعلام خرابی، دریافت وجه نقد یا کارت به کارت به مرکز ارتباطات مردمی ۱۵۲۶ و سامانه سوت زنی در سایت سازمان گزارش کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان گفت:بیشتر گزارش دریافتی از شهروندان درباره عدم استفاده پزشکان از کارتخوان بوده که فهرست آنها به واحد پولشویی و فرار مالیاتی ارسال شده است.

عباسپور افزود: در گام اول برای همه پزشکان پیامک اخطار ارسال شده است.

او اضافه کرد: کسانی هم که اصل مالیات خود را تا ۱۰ شهریور پرداخت کنند برای افراد حقیقی تا ۲۰۰ میلیون تومان و برای افراد حقوقی تا ۳۰۰ میلیون تومان بخشودگی مالیاتی در نظر گرفته شده است./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.