کدهای تازه پرایس درباره توافق برجام

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام اینکه با اسرائیل درباره بازگشت به برجام اختلاف وجود دارد گفت دو طرف درخصوص برخی مسائل همچنان هم نظر هستند.

به گزارش شهروند آنلاین،ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری بامداد جمعه به پیام یائیر لاپید، نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و گفت واشنگتن و تل آویو در رابطه با موضوع توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، دارای اختلافات تاکتیکی هستند.

پرایس تاکید کرد: اختلاف تاکتیکی آمریکا و اسرائیل درباره توافق هسته‌ای ایران در خصوص مسائل فنی است و دو طرف همچنان درباره ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی هم نظر هستند.

«یائیر لاپید»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به کاخ سفید پیامی داد مبنی بر این‌که «پیش‌نویس توافق هسته‌ای اتحادیه اروپا که در حال بررسی با ایران است فراتر از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است و با خطوط قرمز خود دولت بایدن همخوانی ندارد.» لاپید گفته بود که به «هیچ توافقی با ایران پایبند نخواهد ماند» و با تکرار ادعا‌ها درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان مدعی شده است رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعا‌های بی اساس بار دیگر مساله دیپلماسی درباره بازگشت متقابل به پایبندی به برجام را موثرترین وسیله برای دستیابی به این هدف دانست.

این مقام آمریکایی افزود: واشنگتن همچنان نظرات ایران درباره پیشنهاد اتحادیه اروپا را بررسی می‌کند و نظر خود را به طور مستقیم و خصوصی به اتحادیه اروپا اعلام خواهد کرد.

پرایس درانتهای اظهارات خود ضمن تاکید بر نقش کشور عمان در مذاکرات از نقش عمان در تسهیل مذاکرات و نیز موضوع زندانیان دو تابعیتی قدردانی کرد.

جمهوری اسلامی ایران سه روز پیش پاسخ خود در خصوص پیشنهادات اروپا در مورد احیای توافق هسته‌ای را به آن ارائه کرد. اتحادیه اروپا و آمریکا اعلام کرده‌اند که همچنان در حال بررسی و رایزنی در مورد پاسخ ایران هستند./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.