رشد ۱۲۵ درصدی تولید و تأمین محصولات دفاعی

وزیر دفاع گفت: در یک سال گذشته ، تولید و تامین تجهیزات و محصولات نیرو‌های مسلح ۱۲۵ درصد رشد داشت و ۲۵ درصد بیش از برنامه مصوب سالانه بود.

به گزارش شهروند آنلاین، امیر سرتیپ آشتیانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با بیان اینکه وزارت دفاع با خداباوری و خوداتکایی طرح جدیدی در ایجاد بازدارندگی و اقتدار دفاعی بکار گرفته‌ است گفت: امروز  به الگوی مقاومت پایدار در مقابله با استکبار تبدیل شده ایم و معادله قدرت در منطقه را به نفع خودمان تغییر داده  و نظام سلطه و رژیم صهیونیستی بیش از پیش در معرض سقوط قرار داده ایم.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به حیرت و نگرانی دشمنان از پیشرفت‌های شگرفت ایران در حوزه‌های صنعتی و دفاعی افزود: امروز چالش بزرگ تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده ایم؛ که علاوه بر قطع وابستگی به خارج و پاسخگویی به همه نیازهای صنایع داخلی  ، در زمینه صادرات هم فراتر از اهدف برنامه در حال حرکت هستیم.

وزیر دفاع با اشاره به نقش موثر کشورمان در تنظیم روابط و تصمیم گیری‌های راهبردی در سطوح منطقه‌ای تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در سایه ایمان به خدا و تبعیت محض از رهبری در اوج قدرت و عزت قرار دارد .

امیر سرتیپ آشتیانی خاطر نشان کرد: امروز با توجه به شرایط ذاتی و محیطی و امنیتی منطقه ، رویکرد توسعه درونزا و چند قابلیتی بر مبنای  توسعه علم و فناوری را تعریف کرده ایم ، تا در کوتاه‌ترین زمان نیرو‌های مسلح کشور و جبهه مقاومت را در  دستیابی به تجهیزات و سامانه‌های دفاعی به گونه موثر پشتیبانی کنیم و سهم به سزایی در تولید استحکام مولفه‌های قدرت ایفا کنیم.

وزیر دفاع با اشاره به ساخت انواع تجهیزات در حوزه‌های هوایی، دریایی و موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های تهاجمی و شناور‌های سطحی و زیرسطحی، جنگ الکترونیک، مهمات هوشمند و نقطه‌زن و جنگ شناختی در سایه همکاری فزاینده با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه ها گفت: این رویکرد در یک سال گذشته ، رشد ۲۰ درصدی صادرات، رشد ۱۵ درصدی تحقیقات، بومی سازی ۴۱۹ اقلام از مواد و قطعات و تجهیزات به دنبال داشته و همچنین نقش بسزایی در کاهش آثار تحریم‌ها ، ایجاد اشتغال ، زمینه‌سازی برای توسعه پایدار ، جلوگیری از خروج ارز و کمک به تولید ملی بصورت مستقیم و غیر مستقیم  داشته است.

امیر سرتیپ آشتیانی همچنین از همکاری با حدود ۳ هزار و پانصد شرکت با حجم همکاری ۳۰ هزار میلیارد تومان خبر داد که افزایش تولید موشک‌های بالستیک سوخت مایع ، تولید شناور‌های تندرو ، انواع تسلیحات دریایی شامل سامانه‌های موشکی ، مین رونده و ارتقای قابلیت و اشراف الکترونیک و بهره برداری از هواپیمای ترابری سیمرغ را به دنبال داشته است.

وزیر دفاع از تدوین سند راهبردی شعار سال ۱۴۰۱  و تشکیل قرارگاه اقتصادی در این وزارتخانه با هدف تبیین نظری این شعار ، صیانت از دارایی‌های مولد و ارائه خدمات به بخش‌های غیر نظامی خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال ارائه خدمات متنوع و گسترده‌ به صنعت کشور و بخش‌ خصوصی با انتقال فناروی‌ها هستیم که ساخت واکسن فخرا ، کمک به دولت در بحران‌های طبیعی و اطفای حریق در دیگر کشور‌ها ، کمک به شبکه برق کشور و تامین آب در استان خوزستان، کمک به سیل زدگان بارش‌های اخیر، ایجاد و تغییر کاربری ۶ بخش بیمارستان شهید چمران برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی  بخشی از  اقدامات وزارت دفاع در این زمینه است.

امیر سرتیپ آشتیانی همچنین به پاکسازی ۳۱۵ هکتار از اراضی آلوده به مین و کشف حدود ۷۱ هزار بمب عمل نکرده اشاره کرد و گفت: این اقدام با افزایش سطح بهره‌برداری از اراضی کشاورزی ، بهبود امنیت در مناطق مرزی را به دنبال داشته است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.