حمله همه‌جانبه به جواد خیابانی!

بازیکنان اسبق استقلال شایعه دوپینگ و مصرف مواد را رد کردند

ادعای جواد خیابانی گزارشگر معروف سیما درباره دوپینگ برخی بازیکنان استقلال قبل از دربی سال 1354 حواشی زیادی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، جواد خیابانی مدتی است پنجشنبه‌ها در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما حضور پیدا می‌کند و روایت‌هایی را درباره اتفاقات نوستالژیک فوتبال بر زبان می‌آورد. گزارشگر معروف و خبرساز صداوسیما پنجشنبه گذشته نیز طبق روال همه هفته‌ها روی آنتن رفت، اما اینبار ادعایی را مطرح کرد که سروصدای زیادی به پا کرده است.

خیابانی به دربی سال 1354 استقلال و پرسپولیس اشاره کرد که با برتری آبی‌های پایتخت به پایان رسید، اما ادعای او درباره دوپینگ چند بازیکن آن زمان تاج واکنش‌های مختلفی در پی داشته است.

خیابانی در این‌خصوص گفت: «تاج این بازی را 3 بر یک برد و همایون بهزادی که سرمربی وقت پرسپولیس بود ادعا می‌کند که بازیکنان تاج دوپینگ کردند. او مدارکی رو می‌کند که چند بازیکن تاج شب قبل در کلانتری یوسف‌آباد بودند و همین مسأله باعث شد تا از هفت بازیکن این تیم پس از بازی آزمایش دوپینگ بگیرند.»

او صحبت‌هایش را اینطور ادامه داد: «بازیکنان متخلف توسط افسر دوپینگ راهی آزمایشگاهی در خیابان طالقانی می‌شوند و آنطور که من شنیدم جواب آزمایش دوپینگ آنها هم مثبت اعلام می‌شود.»

ادامه ماجرا از زبان خیابانی جالب‌تر بود: «علی عبدو رئیس باشگاه پرسپولیس و کامبیز آتابای رئیس فدراسیون فوتبال از همایون بهزادی می‌خواهند به دلیل حضور تیم‌ملی در مسابقات انتخابی المپیک، در این قضیه کوتاه بیاید. به دلیل اینکه تمام بازیکنان متهم‌شده، بازیکنان تیم‌ملی بودند و محرومیت آنها باعث ازهم‌پاشیدن تیم‌ملی خواهد شد، همین موضوع باعث درگیری بین بهزادی و عبدو شده و سرمربی وقت پرسپولیس از سمتش برکنار و بیوک وطنخواه جانشینش می‌شود.»

این ادعای خیابانی جنجال بزرگی درست کرد و باعث شد اکثر بازیکنان تیم آن زمان تاج(استقلال) که در قید حیات هستند به گزارشگر معروف سیما حمله کنند.

منصور رشیدی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم‌ملی یکی از نفرات تاج در آن مسابقه بود. او در واکنش به موضوع مورد ادعای خیابانی گفته است: «اصلا چنین مسأله‌ای نبوده و خدا شاهد است که اولین‌بار است می‌شنوم. شاید بچه‌های دیگر اطلاعات بیشتری داشته باشند؛ نمی‌دانم در آن‌ مسابقه بازی کردم یا نه، ولی در بطن کار بودم و فکر نمی‌کنم این اتفاق درست باشد.»

او افزود: «در ایران تا پیش از انقلاب آزمایش دوپینگ وجود نداشت و اصلا هم اینطور نبود که بگویند یک بازیکن دوندگی زیاد داشته یا با سن بالا بیش از حد تلاش می‌کند پس دوپینگ کرده است. اصلا آزمایش دوپینگی وجود نداشت و من هم چیزی نشنیده‌ام.»

در عین حال شایعاتی مطرح شد که منظور خیابانی از دوپینگ مثبت‌شدن آزمایش مصرف موادمخدر بوده که البته پیشکسوتان کنونی استقلال و بازیکنان آن زمان تاج چنین مسأله‌ای را نیز رد می‌کنند. حسن روشن در این‌باره گفته است: « واقعا از حرفی که جواد خیابانی زد، شوکه‌شدم و تعجب کردم. واقعا نمی‌دانم او چرا آمده و همچین مزخرفی گفته است. اگر سند و مدرکی برای حرف‌هایش دارد رو کند، ولی اگر سندی ندارد چرا چنین حرفی را روی آنتن زنده می‌زند؟»

روشن درباره شایعه مصرف موادمخدر توسط بازیکنان در آن زمان تاکید کرد: «آن زمان سالم‌ترین تیم فوتبال ایران در کنار تیم‌هایی مثل راه‌آهن همان تیم تاج بود. بحث دوپینگ و اعتیاد و این مسائل در تیم‌های دیگر وجود داشت و من می‌دانم ولی اسمی نمی‌برم، اما تیم تاج واقعا سالم‌ترین تیم فوتبال ایران بود. در آن تیم فقط یک دودی داشتیم که خدابیامرز ناصر حجازی بود که گه‌گاهی سیگار می‌کشید و سایر بچه‌ها حتی اهل همان سیگار هم نبودند چه برسد به این کارها؟»

/انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. قلوش شیرازی می‌گوید

    لابد خود خیابونی هم پرسپولیسی بوده

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.