نمایشگاه‌های ایرانی در جام جهانی قطر کدامند؟

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به مناسبت برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر، پنج نمایشگاه معرفی کالاهای ایران و یک نمایشگاه فرش و صنایع دستی در دوحه، پایتخت این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، «امید قالیباف» افزود: پنج نمایشگاه یاد شده در زمینه‌های مواد غذایی، فرش و صنایع دستی، مبلمان و لوستر، دکوراسیون، مصالح ساختمانی، پوشش و مد اسلامی، هتلداری و کترینگ و خدمات فنی و مهندسی در مهرماه سال جاری در دوحه با مجوز و نظارت سازمان توسعه تجارت ایران و توسط شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، با همکاری مرکز تجاری، سفارت و رایزنی بازرگانی ایران برگزار می‌شود.

او ادامه‌ داد: همچنین مقرر است یک نمایشگاه فرش و صنایع دستی نیز توسط وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هم‌زمان با جام‌ جهانی در قطر برگزار شود. در همین راستا خط مستقیم حمل‌ و نقل کشتیرانی میان دو کشور برقرار و امکان مبادله پول از طریق غیربانکی فراهم شده است.

قالیباف گفت: در جریان این نمایشگاه‌ها مقرر است علاوه بر معرفی کالاهای صادراتی ایران به تجار قطری، جلسات و نشست‌های تجاری میان تجار دو کشور برگزار شود.

او اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت ایران به‌منظور تسهیل صادرات به قطر در ایام قبل، هم‌زمان و بعد از جام جهانی، مذکور اقدام به اخذ مجوزهای لازم برای معافیت ۷۰ درصدی کالاهای صادراتی مذکور به قطر از تعهدات ارزی صادرکنندگان به مدت ۶ ماه کرده است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.