پشیمانم، مرا ببخشید

گفت‌وگوی «شهروند» با مجرم اتوبان نیایش که فیلم زورگیری‌اش این روزها دست‌به‌دست می‌چرخد

نه هوا تاریک و نه آنجا خلوت است. خودروها پشت سر هم به خط شده‌اند تا چراغ سبز شود و بتوانند حرکت کنند. اینجا در بزرگراه نیایش یک روز عادی است ولی ناگهان اتفاقی عجیب سوژه این روزهای فضای مجازی و رسانه‌ها می‌شود. زورگیری قمه به‌دست، به سراغ یک خودروی 206 سفید می‌رود و راننده که یک دختر جوان است را خفت می‌کند. در خودرو را باز می‌کند و دست به سرقت می‌زند و بعد متواری می‌شود. آن‌هم درست جلوی چشم مردم. حالا این زورگیر بعد از 24 ساعت از خفتگیری‌اش، دستگیر شده و به 100 سرقت اعتراف کرده است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ فیلم این زورگیری حالا در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌چرخد. اتفاقی عجیب‌وترسناک در بزرگراه نیایش؛ این اتفاق عصر روز چهارشنبه رخ داد. پسر جوان قمه به‌دست ابتدا با دختر جوانی که پشت فرمان نشسته، درگیر می‌شود. قمه را به سمتش می‌گیرد. با او حرف می‌زند. بعد از آن در خودرو را باز می‌کند. باز هم درگیری ادامه دارد. این بار دزد خطرناک با قمه در عقب خودرو را باز می‌کند. چیزی را برمی‌دارد و بعد از آن از گاردریل می‌پرد و به آن سمت اتوبان می‌رود و فرار می‌کند. بلافاصله موضوع این سرقت به پلیس مخابره می‌شود. طرح مهار اجرا و تیمی گسترده برای دستگیری این مرد خطرناک تشکیل می‌شود.

دستگیری مجرم خطرناک

کارآگاهان اداره هجدهم در گام نخست، با رصد‌های گسترده اطلاعاتی موفق به شناسایی هویت و مخفیگاه متهم در جنوب تهران شدند. کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی قضائی در روز بیست‌وهفتم مردادماه سال جاری سارق جوان را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند. یعنی درست 24 ساعت بعد از این اتفاق، سارق حرفه‌ای به خاطر این سابقه‌دار بودن، دستگیر شد. او که یک افغانی است، تحت بازجویی قرار گرفت و به سرقت اعتراف کرد.

در تحقیقات صورت‌گرفته از سارق جوان ضمن اعتراف به جرم زورگیری، متهم با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی همدستانش در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

اعتراف به 100 سرقت

این سارق که ایرانی نیست، در بازجویی‌ها به 100 زورگیری و سرقت از مردم اعتراف کرد. او جزئیاتی از این دزدی‌ها را روایت کرد:

چند وقت است که در ایران زندگی می‌کنی؟

من از بچگی در ایران بزرگ شده‌ام و در شهریار زندگی می‌کنم.

سابقه داری؟

بله. همین چند وقت قبل به اتهام سرقت و زورگیری دستگیر شده بودم و تازه از زندان آزاد شدم.

از نحوه این سرقت بگو؟

من و همدستم با موتور سمت بالای شهر گشت می‌زدیم تا سوژه پیدا کنیم. این 206 را دیدیم. دوستم گفت برو و از راننده‌اش سرقت کن. من هم رفتم و با تهدید قمه، گوشی او را سرقت کردم و برگشتم. یادم نمی‌آید که دقیقا به آن دختر چه گفتم، ولی یادم می‌آید که تهدید کردم. او هم خیلی ترسیده بود. بعد بلافاصله رفتم آنطرف اتوبان و با دوستم فرار کردیم.

شگردت همیشه همین بوده؟

من و همدستم معمولا در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم و گوشی و طلا از مردم سرقت می‌کردیم. مثلا اگر کسی را می‌دیدیم که طلا داشت یا گوشی‌اش گرانقیمت بود، به سمتش می‌رفتیم، با تهدید قمه از او سرقت می‌کردیم. معمولا هم همینطور پشت چراغ قرمز به سراغ مردم می‌رفتیم. ولی از مردم پیاده هم دزدی می‌کردیم. در کل هدف‌مان گوشی و طلا بود.

چند سرقت انجام داده‌ای؟

ما هر روز برای سرقت می‌رفتیم. فکر می‌کنم حدودا صد سرقت انجام داده‌ایم.

فکر می‌کردی دستگیر شوی؟

فکر نمی‌کردم که فیلم این زورگیری تا این حد در فضای مجازی بچرخد. خیلی پشیمانم و از آن دختر عذرخواهی می‌کنم. اصلا قصدمان آسیب رساندن به کسی نبود. همیشه قمه را برای تهدید با خودمان می‌بردیم. همین دختر هم حدودا یک ربع با قمه او را تهدید کردم ولی اصلا به او آسیب نرساندم. با این‌حال خیلی پشیمانم و فکر نمی‌کردم دستگیر شوم.

از همدستت خبر داری؟

نه او متواری شده است و من هیچ خبری از او ندارم.

روایت صحنه ترسناک

این در حالی است که دختر جوان درباره جزئیات این سرقت در حالی که هنوز صدایش می‌لرزد و از این ماجرا شوکه است، می‌گوید: «من پشت ترافیک اتوبان نیایش بودم. شیشه‌های خودروام بالا بود. ناگهان این مرد با قمه آمد. در ماشین را باز کرد. حدودا یک ربع قمه را روی سرم گذاشته بود و می‌گفت نصفت می‌کنم اگر گوشی‌ات را ندهی. با او درگیر شدم، گوشی‌ام پرت شد روی صندلی عقب خودرو. می‌گفت گوشی‌ات را از صندلی بردار و به من بده. من اینکار را نکردم. در آخر سوئیچ خودرو را برداشت. در عقب را باز کرد و گوشی را با خودش برد و فرار کرد. هنوز هم شوکه‌ام. این اتفاق پشت ترافیک و جلوی چشم مردم رخ داد. ولی از پلیس تشکر می‌کنم که آنقدر سریع، دزد خطرناک را دستگیر کردند تا فرد دیگری مثل من قربانی نشود.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.