رشد 77 درصدی حقوق بازنشستگان

دولت به عهد خود وفا کرد؛ اولین حقوق افزایشی بازنشستگان واریز شد

وزیر تعاون از پرداخت اولین حقوق افزایشی بازنشستگان خبر داد و گفت: «متوسط افزایش پرداخت بازنشستگان 77درصد بود که از محل 16 هزار میلیارد تومان سهامی انجام شد که دولت در اختیار صندوق بازنشستگی قرار داده بود.»

حقوق بازنشستگان رشد 77درصدی را تجربه کرد. خبری که وزیرتعاون از آن گفت و خیلی ها را خوشحال کرد. براساس گزارش صندوق بازنشستگی کشوری، همسان‌سازی حقوق به نسبت حقوق‌هایی که کمتر یا بالاتر بودند، به 90درصد خالص دریافتی شاغلان رسید.

محمد شریعتمداری وزیر کار از محاسباتی می‌گوید که نشان می‌دهند متوسط افزایش پرداخت به بازنشستگان 77درصد بوده. افزایشی که از محل 16 هزار میلیارد تومان سهامی انجام شد که دولت در اختیار صندوق بازنشستگی قرار داده بود.

به گفته شریعتمداری این پرداخت‌ها مستمرا ادامه پیدا خواهد کرد و در سال‌های آینده با پیش‌بینی منابع در بودجه عمومی هم همچنان انجام می‌شود. او ابراز امیدواری کرد با پیش‌بینی بودجه‌اش در بودجه عمومی تلاش شود تا دیگر فاصله‎ای بین دریافت‌ها باقی نماند.

شریعتمداری از افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه عشایر و روستاییان هم گفت. او  از تامین مالی برای پروژه‌های جوانان در مناطق روستایی خبر داد.«با استفاده از مکانیزم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و تامین مالی خرد تامین مالی خواهد شد.»

شریعتمداری ادامه داد: «اگر این پروژه‌ها به لحاظ اقتصادی قابل قبول بوده و مورد تایید بانک‌های عامل باشد، می‌توانند از تسهیلات ارزانقیمت استفاده کنند.»

او از اختصاص این تسهیلات به بانوان کارآفرین هم گفت. «500میلیون تومان بدون دریافت وثیقه، برای زنان کارآفرین روستایی صادر خواهد شد.» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است این اقدامات باعث شده میزان سهم اشتغال در روستاها، براساس اعلام مرکز آمار ایران، در سبد اشتغال کشور از 3 درصد سهم به 29 درصد افزایش پیدا کند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.