آمادگی بازار پر سود عراق برای سرمایه گذاری صنعت گران و فعالین اقتصادی ایرانی

نشست مشترک مدیریت شهری منطقه ۲۱ با تلاشگران عرصه صنعت، تجارت و ساختمانِ دیار پیشرفت و نوآوری برگزار شد.

به گزارش شهروند آنلاین محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از ابتکار مدیریت شهری منطقه ۲۱ در تشکیل این نشست مشترک تقدیر و گفت: مهم‌ترین شریک اقتصادی و استراتژیک ایران در منطقه خاورمیانه، عراق است؛ حدود ۲۵ درصد از درآمدهای غیر نفتی ایران از محل تعاملات اقتصادی با کشور عراق تامین می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق اظهار داشت: اتاق‌های بازرگانی در کشور عراق همواره در تلاش هستند تا با رایزنی‌های دوجانبه و شناسایی استان های مستعد در ایران اسلامی نسبت به تامین مایحتاج و ضروریات بازار این کشور گام بردارند.

آل صادق ادامه داد: مقوله مهم انتقال تکنولوژی روز همواره از سوی صنعت‌گران و تجار کشور عراق مورد توجه و پیگیری ویژه این کشور بوده است. همچنین به عنوان یک بستر مهم سرمایه‌گذاری‌های گسترده با هدف تولیدات مشترک نیز از طرف قانون عراق حمایت می‌شود.

سفیر ایران در عراق تاکید کرد: صنعت‌گران و فعالین اقتصادی ایرانی و بخصوص این منطقه با ظرفیت به ‌راحتی می‌توانند در بازار پرسود عراق سرمایه گذاری کنند و از این ظرفیت بالقوه نهایت بهره برداری را در حوزه‌های اقتصادی و تجاری ببرند و سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق با تمام ظرفیت در این زمینه آمادگی زمینه‌سازی و همکاری دارد.

آل صادق اشاره کرد: در برپایی مراسم اربعین حسینی با سه چالش جدی مواجه هستیم، مساله اول آب جهت استحمام و آشامیدن است، مساله دوم یخ و ایجاد کارگاه های موقت یخ سازی است، مساله سوم نیز حمل و نقل و تهیه وسایل نقلیه است، دست یاری فعالین صنعتی و اقتصادی منطقه ۲۱ را در برپایی هرچه بهتر و باشکوه مراسم اربعین حسینی به گرمی می‌فشاریم.

نمایندگان تلاشگران عرصه‌های صنعت، تجارت و ساختمان حاضر در جلسه نیز ضمن اظهار تشکر از تشکیل این نشست مشترک از پیشنهادات سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در عراق استقبال و در خصوص تأمین منابع و امکانات خدمت‌رسانی به زائرین حسینی و حضور مستقیم و حمایتی این رخداد عظیم نیز اعلام آمادگی کردند.

در انتهای جلسه توسط شهردار منطقه ۲۱ و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و نماینده تلاشگران عرصه صنعت و تجارت از دو تن از خیرین منطقه که مشترکا در یکی از محلات کم برخوردار با مدیریت شهرداری در حال ساخت حسینیه‌ای که در عید سعید غدیر کلنگ‌زنی شد می‌باشند و با ظرفیت و همت بالا این اقدام ارزشمند را پیش می‌برند تقدیر شد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.